تبیان، دستیار زندگی
محسن رضایی اصل گفت: با توجه به اینکه افراد و شخصیت های مختلفی در شبکه های مجازی حضور دارد موجب کمرنگ شدن کانون گرم خانواده ها گشته و افراد حضور فیزیکی خود را فراموش کرده اند و در جمع مجازی هزاران نفر حاضر می شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلفن های هوشمند علیه خانواده ها

محسن رضایی اصل گفت: با توجه به اینکه افراد و شخصیت های مختلفی در شبکه های مجازی حضور دارد موجب کمرنگ شدن کانون گرم خانواده ها گشته و افراد حضور فیزیکی خود را فراموش کرده اند و در جمع مجازی هزاران نفر حاضر می شوند.

بخش سیاست تبیان
محسن رضایی

محسن رضایی اصل کارشناس فضای مجازی در پاسخ به این سوال که آیا تلفن همراه تهدید اجتماعی محسوب می شود یا خیر اظهار داشت: افراد جامعه و اجتماع مخصوصا خانواده نیاز دارند با یکدیگر گفت وگو داشته باشند و مشکلات موجود را برطرف نمایند.

وی با اشاره به این مهم که در سال های اخیر تلفن همراه ابزاری فراتر از یک وسیله ارتباطی تبدیل گشته است افزود: این بدین معناست که این وسیله امکانات فراوانی همچون پخش صوت، نمایش فیلم، اسناد و مدارک تصویری بسیاری را در خود گنجانده است.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: در صورت استفاده مداوم از تلفن همراه، انسان از حالت اجتماعی به فردی تبدیل شده و موجب تغییر ماهیت افراد می گردد که این وسیله به عنوان یک شخصیت چندرسانه ای فردی در جمع خانوادگی حضور دارد.

با توجه به اینکه افراد و شخصیت های مختلفی در شبکه های مجازی حضور دارد موجب کمرنگ شدن کانون گرم خانواده ها گشته و افراد حضور فیزیکی خود را فراموش کرده اند و در جمع مجازی هزاران نفر حاضر می شوند

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها سرگرم استفاده از این وسیله هستند گفت: با توجه به اینکه افراد و شخصیت های مختلفی در شبکه های مجازی حضور دارد موجب کمرنگ شدن کانون گرم خانواده ها گشته و افراد حضور فیزیکی خود را فراموش کرده اند و در جمع مجازی هزاران نفر حاضر می شوند.

رضایی اصل با تاکید بر اینکه فضای مجازی واقعیات مارا به فراموشی سپرده است تصریح کرد: در شرایطی که فرد در فضای مجازی با کمبودهای عاطفی مواجه می شود، تلفن همراه را به عنوان یک دشمن می شناسد که در این زمینه می توان با قاطعیت گفت تلفن همراه یک تهدید اجتماعی محسوب می شود.

این کارشناس فضای مجازی خاطر نشان کرد: در بسیاری از خانه ها، به جهت عدم تخریب کانون خانواده، در قسمت ورودی سبدی می گذارند و افراد تلفن های همراه خود را در آن محل قرار می دهند که این خود یکی از راهکارهای مدیریتی استفاده از ابزار رسانه ای می باشد.

رضایی اصل عنوان کرد: بهتر است افراد هم مانند این طرح برای استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی سبدی تعریف کنند تا در تمامی ساعات روز خود را مشغول این ابزار نکنند.

وی در پایان گفت: این موضوع نیازمند تامل بیشتر است تا ارتباطات کلامی و احساسی فراموش نشود چراکه چیز دیگری جای این ها را نخواهد گرفت.


منبع : دانا