تبیان، دستیار زندگی
پاپ هر چند از گاهی درباره اینترنت اظهار نظر می کند اظهار نظرهایی که نشان می دهد او اهمیت این رسانه و ضریب نفوذ آنرا متوجه شده و می خواهد در به خوبی از آن استفاده کند. این موضوع اهمیت این زسانه را رد مینه تبلیغ و ترویج افکار نشان می دهد موضوعی که توسط رهب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینترنتی های پاپ!

پاپ هر از گاهی درباره اینترنت اظهار نظر می کند اظهار نظرهایی که نشان می دهد  او اهمیت این رسانه و ضریب نفوذ آنرا متوجه شده و می خواهد  به خوبی از آن استفاده کند. این موضوع اهمیت این رسانه را در زمینه تبلیغ و ترویج افکار نشان می دهد موضوعی که توسط رهبر ایران بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

فرآوری : محسن بابایی - بخش ارتباطات تبیان
رهبر مسیحیان، پاپ

رهبر مسیحیان جهان: خوشحالی دانلود شدنی نیست

رهبر مسیحیان جهان به تازگی در اظهارنظر جدیدی در زمینه فناوری نوجوانان را خطاب قرار داده و گفته است که شادی و خوشحال بودن چیزی نیست که بتوان آن را دانلود کرد.
رهبر مسیحیان جهان به تازگی در اظهارنظر جدیدی در زمینه فناوری نوجوانان را خطاب قرار داده و گفته است که شادی و خوشحال بودن چیزی نیست که بتوان آن را دانلود کرد.

رهبر مسیحیان جهان علیرغم سابقه عجیب خود (چند دهه دوری از فناوری) گاه وبیگاه اظهارنظرهای بسیار عجیب و جالبی درباره حضور مجازی انسان ها در دنیای فناوری ارائه می کند.

در آخرین نمونه از این اظهارنظرها شاهد این هستیم که پاپ خطاب به جوانان و نوجوانان یادآور می شود که زندگی در دنیای فیزیکی از ارزش بالاتری نسبت به زندگی در دنیای مجازی برخوردار است.
پاپ خطاب به این افراد جمله جالبی را بیان می کند و می گوید که آنها باید بدانند خوشبختی را نمی توان از اینترنت دانلود کرد و شادی شما قابل قیمت گذاری نیست.

پاپ در سخنان خود گفت: «همیشه اطمینان حاصل کنید که به جایی بروید که در آن بتوانید به شبکه دسترسی داشته باشید و بهترین شبکه ها را می توان خانواده، اهالی محله و مدرسه دانست.»

پاپ خطاب به این افراد جمله جالبی را بیان می کند و می گوید که آنها باید بدانند خوشبختی را نمی توان از اینترنت دانلود کرد و شادی شما قابل قیمت گذاری نیست

این سخنان در نوع خود بسیار جالب و الهام بخش هستند ولی وقتی کسی که ۹ میلیون پیرو در شبکه توئیتر دارد اقدام به گفتن آن می کند شاید درک کردن معنی آن اندکی دشوارتر به نظر برسد. با این حال ماهیت این گفته ها را می توان بسیار مفید ارزیابی نمود.

پاپ کشیشان واتیکان را به وبلاگ نویسی تشویق کرد

پیش از این پاپ بندیکت شانزدهم از کشیشها خواسته  بود برای انتقال پیام خود در عصر کنونی به وبلاگ نویسی روی آورند و از ابزارهای چند رسانه ای برای گفتگو با پیروان سایر ادیان استفاده کنند.

پاپ که حضورش در سالهای اخیر در فضای اینترنت رشد چشمگیری داشته است از کشیشها خواسته از تمام ابزارهای چند رسانه ای در دسترس خود برای فعالیتهای تبلیغی میان کاتولیکها و گفتگو با پیروان سایر فرهنگها و ادیان استفاده کنند.

پاپ طی پیامی به کشیشها که از سوی واتیکان منتشر شده گفته است: تنها استفاده از سیستم ارسال و دریافت نامه های الکترونیک و یا پرسه زدن در اینترنت کافی نیست بلکه کشیشها باید از تکنولوژیهای مؤثری برای بیان خود و هدایت جوامع خود سود ببرند.

این پیام برای روز جهانی ارتباطات کلیسای کاتولیک آماده شده است که استفاده از تصاویر، ویدئوها و فایلهای انیمیشن، وبلاگها وب سایتها توصیه شده است و پاپ به کشیشهای جوان گفته است که با این رسانه باید زمانی که هنوز در مدارس علوم دینی خود هستند آشنا شوند و همچنین تأکید کرده است که استفاده از تکنولوژیهای جدید باید منعکس کننده اصول الهی و معنوی باشد.

این درحالی است که پاپ 82 ساله اغلب نسبت به استفاد از این رسانه جدید هشدار داده است و یادآور شده است که برخی روندهای رسانه های تفریحی و سرگرمی به ترویج خشونت منتهی می شود؛ اما از سوی دیگر راههای جدید ارتباطی را موهبتی برای بخش دانسته که دوستی و درک را تقویت می کند.

اینترنت هدیه ای از طرف خدا

اما در یکی دیگر از سابقه های صحبت های اینترنتی  فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، او اینترنت را "هدیه ای از سوی خدا" دانست و گفت این هدیه الهی می تواند به رفع اختلاف ها و نزدیک تر شدن انسان ها کمک کند.
رهبر جدید مسیحیان جهان در مقایسه با رهبران پیشین کلیسا در بسیاری زمینه ها دیدگاه های منحصر به فردی دارد که از زمان روی کار آمدنش دنیا را شگفت زده کرده است.

انسان ها می توانند از دنیای وب برای یافتن افراد هم فکر خود استفاده کنند تا باورهایشان استوارتر شود٬ اما با این حال از کاتولیک های جهان خواست که کاری برعکس این را انجام دهند و با مخالفان خود ارتباط برقرار کنند

پاپ فرانسیس روز پنج شنبه ۲۳ ژانویه در بیانیه ای که در ستایش ارتباطات دیجیتال منتشر کرده٬ اینترنت را "هدیه خداوند برای ارتباط و گفت وگو میان انسان ها" خواند و گفت : این پلت فرم با فراهم کردن امکان مباحثه و گفت وگو٬ زمینه رفع اختلافات میان گروه های مختلف و رشد درک و احترام متقابل را فراهم کرده است.
بیانیه پاپ به مناسبت "روز جهانی ارتباطات" کلیسای کاتولیک منتشر شده است. پاپ فرانسیس در این بیانیه ظهور و گسترش اینترنت را "گشایشی بزرگ برای بشریت٬ و نه فقط برای دنیای تکنولوژی" اعلام کرده و گفته به اعتقاد او ارتباطات دیجیتال در عصر امروز "باید مانند مرهمی بر دردهای انسانی باشد٬ یا همچون شرابی ناب که به قلب انسان آرامش می دهد."
او همچنین با اشاره به گسترش نفوذ شبکه های اجتماعی در جهان٬ گفت: «قدرت این پلت فرم های آنلاین در فراهم کردن فضای گفت وگوهای سیاسی٬ اقتصادی و مذهبی میان گروه های متنوعی از انسان ها است.» او افزود این گفت وگوها می تواند به اتحاد بیشتر در "خانواده انسانی" بیانجامد.
رهبر کلیسای کاتولیک در بیانیه خود همچنین گفت که انسان ها می توانند از دنیای وب برای یافتن افراد هم فکر خود استفاده کنند تا باورهایشان استوارتر شود٬ اما با این حال از کاتولیک های جهان خواست که کاری برعکس این را انجام دهند و با مخالفان خود ارتباط برقرار کنند.
پاپ معتقد است استفاده کردن از ظرفیت های آنلاین برای برقراری ارتباط میان "دین باوران" به این معنی است که "تایید کنیم دیگران هم چیزهای ارزشمندی برای گفتن دارند؛ نه به این معنی که عقاید خود را سرزنش کنیم٬ بلکه تصدیق کنیم که عقاید ما تنها دیدگاه های معتبر موجود در جهان نیستند."
پاپ فرانسیس می گوید بهره گیری از اینترنت برای آشنایی با دیدگاه های دیگر و مواجهه و گفت وگو با آنها از دگماتیسم و قطعیت گرایی مذهبی خواهد کاست٬ و کاتولیک ها از این طریق می توانند به ساختن "جهانی به هم پیوسته تر و نزدیک تر" کمک کنند.
البته پاپ به سویه های تاریک اینترنت هم اشاره کرد: «اینترنت می تواند منجر به انزوای انسان ها از نزدیکان و همسایگان شان شود» اما با این حال هشدار داد «کسانی که به هر دلیلی از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند٬ در معرض خطر عقب ماندن از دیگران قرار دارند.»

باید توجه داشت هر چند پاپ مانند برخی از رهبران سایر ادیان به اهمیت اینترنت وافق است و بر آن تاکید می کند اما آنچه از صحبت های او به طور مثبت در باره استفاده از اینترنت منتشر می شد توسط کمپانی های رسانه ای مسیحی- صهیونیسی در جهت های منفی و فرهنگ جهانی شدن به کار گرفته می شود که در بسیاری از مصادیق بر ضد ارزش های الهی می باشد.


منابع: جهان نیوز ، ایتنا