تبیان، دستیار زندگی
برپایه اطلاعات به دست آمده از سیستم عامل اندروید در ۱۸۷ کشور مختلف دنیا، محبوب ترین پیام رسان های اینترنتی در هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محبوبیت پیام رسان ها در کشورها +نقشه

برپایه اطلاعات به دست آمده از سیستم عامل اندروید در 187 کشور مختلف دنیا، محبوب ترین پیام رسان های اینترنتی در هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش ارتباطات تبیان
پیام رسان ها

برپایه اطلاعات به دست آمده از سیستم عامل اندروید در 187 کشور مختلف دنیا، محبوب ترین پیام رسان های اینترنتی در هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

نرم افزارهای پیام رسان با بهره گیری از قابلیت های مختلف، تنوع گسترده ای از خدمات را پیش روی کاربران قرار داده اند. این در حالی است که در کشورهای مختلف، پیام رسان های متفاوتی به محبوبیت در میان کاربران رسیده اند.

در گزارش وب سایت Similarweb و برپایه اطلاعات به دست آمده از سیستم عامل اندروید در 187 کشور مختلف دنیا، محبوب ترین پیام رسان های اینترنتی در هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس، واتس اپ با محبوبیت در 109کشور یا 6/ 55 درصد جهان، پیشتاز این رقابت است. کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، هند، روسیه و برخی کشورهای دیگر در آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه بیشترین استفاده از واتس اپ را دارند.

واتس اپ با محبوبیت در 109کشور یا 6/ 55 درصد جهان، پیشتاز این رقابت است. کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، هند، روسیه و برخی کشورهای دیگر در آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه بیشترین استفاده از واتس اپ را دارند

این در حالی است که پیام رسان فیس بوک با محبوبیت در 49کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا در مکان بعدی قرار گرفته است. پس از مسنجر فیس بوک، وایبر تنها پیام رسانی است که محبوبیت در 10 (یا بیشتر) کشور های جهان را به دست آورده است. این نرم افزار در اروپای شرقی محبوبیت زیادی به دست آورده و در کشورهایی مانند بلاروس، مولداوی و اوکراین پیشتاز بازار است. بد نیست بدانید بر مبنای بررسی انجام شده در آوریل 2016 میلادی، نرم افزار وایبر روی 65 درصد از دستگاه های اندرویدی فعال در کشور اوکراین نصب شده و به طور متوسء 16دقیقه در روز توسط کاربران این کشور مورد استفاده قرارگرفته است. محبوبیت وایبر به دیگر نقاط جهان و کشورهایی مانند عراق، لیبی و سریلانکا نیز می رسد.

پیام رسان ها

لاین، و ی چت و تلگرام، دیگر نرم افزارهای پیام رسان محبوب بازار هستند که در کشورهایی مانند ژاپن، چین و ایران به محبوبیت بالایی دست یافته اند. لاین نه تنها محبوب ترین نرم افزار همراه در کشور ژاپن به حساب می آید، بلکه استفاده متوسط 40دقیقه در روز را برای کاربران ژاپنی به همراه داشته است. تلگرام هم که عمدتا در ایران محبوبیت دارد. در نهایت، از جمله نرم افزارهای پیام رسانی که تنها در یک کشور به محبوبیت رسیده اند می توان به Kakao Talk در کشور کره جنوبی، imo در کوبا، Zalo در ویتنام، ChatOn در اریتره و BBM در اندونزی اشاره کرد. برمبنای گزارش منتشر شده در آوریل سال 2016 میلادی، BBM روی 87/ 5 درصد از مجموع دستگاه های اندرویدی فعال در کشور اندونزی نصب شده است. این در حالی است که در ایالات متحده آمریکا تنها 42/ 0 درصد از دستگاه های اندرویدی از پیام رسان بلک بری بهره می برند.


منبع : صراط