تبیان، دستیار زندگی
درآمد بازار جهانی اپلیکیشن های موبایلی طی پنج سال آینده با رشد ۲.۲ درصدی به ۷۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ می رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۳۷۸ میلیارد دانلود اپلیکیشن های موبایلی در سال ۲۰۲۰

درآمد بازار جهانی اپلیکیشن های موبایلی طی پنج سال آینده با رشد ۲.۲ درصدی به ۷۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ می رسد.

فرآوری: محسن بابایی - بخش ارتباطات تبیان
اپلیکیشن موبایل

محققان مرکز Ovum پیش بینی کردند ارزش بازار جهانی اپلیکیشن های موبایلی طی پنج سال آینده رشد قابل ملاحظه ای می کند و میزان درآمدهای آن از هشت سال گذشته که رواج پیدا کرد هم بیشتر می شود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز مشخص شد بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی میزان درآمدهای حاصل از تولید ابزارهای کاربردی موبایلی نسبت به سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش می یابد و در مقابل، تعداد دانلود های انجام شده توسط کاربران جهانی هم ۲.۵ برابر می شود.

درآمد بازار جهانی اپلیکیشن های موبایلی طی پنج سال آینده با رشد ۲.۲ درصدی از ۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۷۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ می رسد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز مشخص شد بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی میزان درآمدهای حاصل از تولید ابزارهای کاربردی موبایلی نسبت به سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش می یابد و در مقابل، تعداد دانلود های انجام شده توسط کاربران جهانی هم ۲.۵ برابر می شود

این فرآیند با رشد ۱.۸ درصدی دانلود ابزارهای کاربردی همراه است. در سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع ۲۱۱ میلیارد اپلیکیشن کاربردی در سراسر جهان بارگذاری شد که پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۲۰ از ۳۷۸ میلیارد عدد هم فراتر رود.

«گولرمو اسکافت» مدیر تحقیقات Ovum توضیح داد میزان درآمدهای حاصل از تولید ابزارهای کاربردی در سال ۲۰۲۰ دو برابر می شود و البته این روند در بازارهای اشباع شده سیر نزولی را دنبال می کند. به هر حال می توان گفت ابزارهای کاربردی یکی از پررونق ترین بخش های بازار نرم افزاری جهان هستند
بیش از این در یک یش بینی عنوان شده بود بر اساس جدیدترین تحقیقات توسط موسسه برگ اینساید ،تعداد بارگذاری برنامه های موبایل در تلفن های همراه هوشمند در سال 2015 به تعداد 98 میلیارد بار خواهد رسید.
این رکورد به دلیل تجربه رشد 56.6 درصدی را در بین سالهای 2010 تا 2015 حاصل خواهد شد.

در آمد فروشگاه های نرم افزاری AppStore اپل و اندروید مارکت گوگل نیز در سال 2015 به رقم شگفت انگیز 11.8 میلیارد دلار خواهد رسید.
در سال 2010 ،این درآمد که حاصل فروش برنامه ها ،بروز رسانی ها و سایر خدمات بوده است در حدود 2.15 میلیارد دلار بوده است.
به هر حال همچنان فروشگاه اپل در این میان پرچمدار بوده و پس از آن نیز فروشگاه اندروید مارکت و مارکت پلیس ویندوز فون قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش ،در سال 2015 اکثریت قریب به اتفاق برنامه ها بر اساس HTML5 خواهد بود ولی تا آن سال همچنان جاوا و فلاش به حرکت لاکپشت وار خود ادامه خواهند داد.
هر چند هنوز امار دقیقی از میزان دانلود سال 2015 اعلام نشده است اما آنچه اکنون شاهد هستیم  زیاد دور از واقعیت نبوده است.


منابع: ایتنا، فارنت