تبیان، دستیار زندگی
شركت مایكروسافت (Microsoft) چندی پیش به جای عذر خواهی از نقض آشكار حریم خصوصی افراد، با اقدام علیه این كارمندان متخلف شرکت و عذر خواهی ، كنترل حساب‌ های كاربری كاربران خود را حق این شركت دانسته و اعلام كرد كه این كار را ادامه می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرقت اطلاعات حق مایکروسافت است!


شركت مایكروسافت (Microsoft) چندی پیش به جای عذر خواهی از نقض آشكار حریم خصوصی افراد، با اقدام علیه این كارمندان متخلف شرکت و عذر خواهی ، كنترل حساب‌ های كاربری كاربران خود را حق این شركت دانسته و اعلام كرد كه این كار را ادامه می دهد.

سرقت اینترنتی

همانطور که هر روزه در مورد موارد متعدد سرقت وسایل از این طرف و آن طرف می شنویم در فضای مجازی نیز، این موج سرقت به شدت در حال رشد است و طیف وسیعی از مخاطبین که دانش کافی از شیوه های سرقت و یا نحوه ی مقابله با آن را ندارند از قربانیان این گونه سرقت ها به شمار می روند. متاسفانه ما عادت کرده ایم که از کامپیوتر فقط به اندازه ی حافظه کارت گرافیکی و یا از گوشی ها به اندازه صفحه آن را مورد توجه قرار دهیم. اما از شیوه های مدیریت اطلاعات و نگهداری امن داده های موجود در این دستگاه ها کمترین اطلاعی نداریم.

این در حالی است که از سرویس ‌های شركت مایكروسافت كه كاربران بسیاری از سراسر جهان دارد می تواند به خدمت رایانامه یا همان ایمیل كه با نام Hotmail یا Outlook شناخته می شود نام برد. در این سرویس بسیاری از كاربران از سراسر دنیا عضو بوده و اطلاعات خود را در آن ذخیره كرده اند.

که چندی پیش یكی از كارمندان سابق مایكروسافت به جرم فاش كردن این مطلب كه شركت یاد شده اطلاعات خصوصی كاربران Outlook/Homail  را چک می كند دستگیر شده است. این كارمند گفته است كه تمام اطلاعات كاربران سرویس ایمیل مایكروسافت به طور كامل و بدون اجازه كنترل می شود. جالب اینجاست كه شركت مایكروسافت (Microsoft) نیز به جای عذر خواهی از این نقض آشكار حریم خصوصی افراد، با اقدام علیه این كارمند و دستگیری وی، كنترل حساب‌ های كاربری كاربران خود را حق این شركت دانسته و اعلام كرده كه این كار را ادامه می دهد.

شركت مایكروسافت (Microsoft) نیز به جای عذر خواهی از این نقض آشكار حریم خصوصی افراد، با اقدام علیه این كارمند و دستگیری وی، كنترل حساب‌ های كاربری كاربران خود را حق این شركت دانسته و اعلام كرده كه این كار را ادامه می دهد

در این راستا و بر اساس تحقیقاتی که اخیرا توسط یکی از مراکز تحقیقاتی به نام PEW در آمریکا انجام شده است ، در شش ماهه اخیر نرخ سرقت اطلاعات به طرز چشمگیری از طریق اینترنت افزایش یافته است و از 11 درصد به 18 در صد جهش داشته است که از رشد نگران کننده 50 درصدی حکایت دارد. مواردی که شامل تصاویر، اطلاعات بانکی و موارد مهم دیگری می شود که برای هر کسی از اهمیت زیادی برخوردار است. جالب است که بدانید این مقدار برای کسانی که یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و یا ایمیل دارند به 21 درصد می رسد که بدون اطلاع این افراد، سارقین به اطلاعات شخصی آنها دسترسی داشته اند. برای نمونه، اخباری که هفته گذشته منتشر شد و از اشکال گسترده که به نام Heartbleed bug شناخته میشود حکایت داشت، به خوبی نشان دهنده نقاط ضعف و نفوذ پذیری شبکه اینترنت است که به راحتی امکان دسترسی به نام کاربری و رمز عبور کاربران فیس بوک (2004)، ایمیل های گوگل و یاهو را برای هکرها مهیا کرده است.

ویندوز 8.1 همچنان خبرساز

مرکز تحقیقاتی Pew Research بر پایه بررسی جدید خود اعلام کرد که داده‌ های مهم از جمله اطلاعات مربوط به حساب ‌های بانکی یا هویت شخصی افراد به دنبال آسیب‌ پذیری‌ های اخیر سرقت شده است و نه تنها جلوی این مشکل گرفته نشده است، بلکه دامنه ی آن وسیع ‌تر می ‌شود.

این مطالعه در ماه ژانویه از سال جاری میلادی انجام شد و نتایج آن نشان داد که میزان سرقت اطلاعات از کاربران آمریکایی نسبت به اواسط سال 2013 میلادی افزایش قابل ملاحظه یافته است. در اواسط سال 2013 تنها 11 درصد کاربران اینترنتی آمریکایی با سرقت اطلاعات شخصی مواجه شدند.

مرکزExpress Tribune توضیح داد که 21 درصد کاربران در این دوره زمانی برای دسترسی به پست الکترونیکی یا صفحه ی شخصی در شبکه ‌های اجتماعی با مشکل مواجه شدند و این بزرگ‌ ترین اختلال پیش روی آنها بود. این گزارش در حالی منتشر شده است که با گسترش آسیب ‌پذیری Heartbleed پیش ‌بینی می‌ شود تعداد کاربران آمریکایی که اموال معنوی آن‌ ها سرقت شده است تا چند برابر افزایش یابد.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ایتنا / باشگاه خبرنگاران / ویکیپدیا

مطالب مرتبط:

قانون جدید گوگل را امضا نکنید

شبکه اجتماعی مایکروسافت!؟

شبکه تلویزیونی مایکروسافت!!!