تبیان، دستیار زندگی
پلیس اعلام کرد که در 7 ماه مارس گذشته، یک پدر کره ای کودک خود را مرده یافته و یک ماه کامل او را را در خانه نگه داشته، سپس جسد را در یک پلاستیک زباله قرار داده و در پارک نزدیک خانه دفن کرده است و آن گاه مفقود شدن پسرش را به پلیس گزارش کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینترنت کودک 2 ساله را کُشت!


پلیس اعلام کرد که در 7 ماه مارس گذشته، یک پدر کره ای کودک خود را مرده یافته و یک ماه کامل او را را در خانه نگه داشته، سپس جسد را در یک پلاستیک زباله قرار داده و در پارک نزدیک خانه دفن کرده است و آن گاه "مفقود شدن" پسرش را به پلیس گزارش کرده است.

بازی اینترنتی، اعتیاد اینترنتی

در چند سال‌ اخیر كامپیوتر و اینترنت‌ به تدریج‌ تا حدی‌ جای‌ تلویزیون‌ را گرفته‌ است‌ و احتمال‌ می‌ رود كه‌ در آینده ‌ای‌ نزدیک‌ نقش‌ عمده‌ تری‌ از تلویزیون‌ را در زندگی‌ كودكان‌ و نوجوانان‌ داشته‌ باشد. در صورتی‌ كه‌ از این‌ فناوری‌ صحیح‌ استفاده‌ شود اثرات‌ مثبتی‌ دارد. در حالی‌ كه‌ تحقیقات‌ بیانگر خطراتی‌ ناشی‌ از كاربرد بی‌ رویه‌ و غلط‌ از آن‌ است‌ كه‌ تمامی‌ كاربران‌ به ویژه‌ كودكان‌ را تهدید می ‌كند. مطالعات‌ نشان‌ داده‌ است‌ كه‌ الگوهای‌ رفتاری‌ اعتیاد در بین‌ مصرف‌ كنندگان‌ سنگین‌ اینترنت‌ وجود دارد. بررسی‌ ها شیوع‌ آن‌ را از 6 درصد تا بیش‌ از 80 درصد گزارش‌ كرده‌ اند. در این میان نگران‌ كننده‌ ترین‌ جنبه‌ اعتیاد به‌ اینترنت‌، آسیب‌ دیدن‌ كودكان‌ است‌.

در این راستا اخیرا پلیس کره ی جنوبی چندی پیش از بازداشت مردی خبر داد که کودک دو ساله اش در خانه بر اثر گرسنگی جان باخته، در حالی که خودش بیرون خانه در کافی نت مشغول بازی های کامپیوتری بوده است. این حادثه ممکن است بار دیگر بحث و جدل درباره اعتیاد به بازی های کامپیوتری را برانگیزاند. پارلمان کره جنوبی قصد دارد بازی های کامپیوتری را نیز مانند مواد مخدر و مشروبات الکلی، در فهرست فعالیت های اعتیادآور درج کند.

پلیس کره جنوبی مردی به نام شانگ (22ساله) را پس از پیدا کردن جسد کودک دو ساله اش در یک پلاستیک زباله در "دایگو" در جنوب شرقی این کشور، بازداشت کرد. همسر شانگ که در کارخانه ای دور از منزل کار می کند، کودک را نزد همسر خود گذاشته بود، اما شانگ تمام اوقات خود را در کافی نت ها سپری می کرد و فقط هر دو یا سه روز برای غذا دادن به کودک، به خانه سر می زد.

پلیس کره جنوبی مردی به نام شانگ (22ساله) را پس از پیدا کردن جسد کودک دو ساله اش در یک پلاستیک زباله در "دایگو" در جنوب شرقی این کشور، بازداشت کرد. همسر شانگ که در کارخانه ای دور از منزل کار می کند، کودک را نزد همسر خود گذاشته بود، اما شانگ تمام اوقات خود را در کافی نت ها سپری می کرد و فقط هر دو یا سه روز برای غذا دادن به کودک، به خانه سر می زد

پلیس اعلام کرد که در 7 ماه مارس گذشته، این پدر کره ای کودک خود را مرده یافته و یک ماه کامل او را را در خانه نگه داشته، سپس جسد را در یک پلاستیک زباله قرار داده و در پارک نزدیک خانه دفن کرده است و آن گاه "مفقود شدن" پسرش را به پلیس گزارش کرده است. این حادثه همچنین یادآور حادثه ای مشابه در سال 2009 در کره جنوبی است که افکار عمومی را شوکه کرد، هنگامی که یک زوج، نوزاد سه ماه خود را بدون غذا رها کردند، در حالی که خود مشغول بازی های اینترنتی بودند، تا اینکه نوازد جان خود را از دست داد.

یک تحقیق رسمی در کره در سال 2013 نشان داد که حدود 7 درصد از ساکنان این کشور که تعداد آنها 50 میلیون نفر است، به طور گسترده در معرض اعتیاد به اینترنت هستند و این میزان در میان نوجوانان به 11.7 درصد می رسد. اعتیاد اینترنتی (Internet addiction) عوارض متعددی دارد، از جمله نگرانی در زمان دوری اینترنت و نیز استفاده مفرط از آن؛ به گونه ای که شخص نمی تواند وقت و امور روزمره زندگی را به طور طبیعی تنظیم کند.

در واقع معتادین‌ به‌ اینترنت‌ ساعت های‌ بسیار طولانی‌ در طول‌ روز را به‌ استفاده‌ از این‌ وسیله‌ ارتباطی‌ می‌ گذرانند به‌ نحوی‌ كه‌ عملكرد شغلی‌ و اجتماعی‌ آنها تحت‌ تاثیر قرار می ‌گیرد، كارشناسان‌ این‌ نوع‌ استفاده‌ غیر طبیعی‌ از اینترنت‌ را اصطلاحا اعتیاد به‌ اینترنت‌ می ‌نامند. علت‌ اعتیاد به‌ اینترنت‌ در بسیاری‌ از این‌ افراد، دستیابی‌ به‌ راهی‌ برای‌ سركوبی‌ اضطراب ها و تنش‌ های‌ زندگی‌ است‌ به‌ گفته‌ ی پژوهشگران‌ احتمال‌ اعتیاد به‌ اینترنت‌ در افراد گوشه‌ گیر و افرادی‌ كه‌ در ارتباط های‌ اجتماعی‌ و بین‌ فردی‌ خود مشكل‌ دارند بیش‌ از سایرین‌ است‌.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: مشرق / ویستا

مطالب مرتبط:

رفتارشناسی اینترنتی! 

رد پای فیس بوک در طلاق

آیفون 5 هم مد می شود