تبیان، دستیار زندگی
بعد از انتشار برترین عکس های خبری سال 2014 توسط CNN گوگل برترین های خود را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بر‌ترین جستجوهای گوگل در سال 2014


بعد از انتشار برترین عکس های خبری سال 2014 توسط CNN گوگل برترین های خود را منتشر کرد.

یک سال میلادی دیگر رو به پایان است و هیچ نیازی به این گفته نیست که بیش از میلیارد‌ها جستجو در سال 2014 در موتور جستجوی گوگل رقم خورده ‌و مانند همیشه گوگل کمی وقت گذاشته ‌تا بر‌ترین و بیشترین موضوعات جستجو شده در موتور جستجوی خود را برای اطلاع کاربران و علاقه‌مندان منتشر کند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید بیشترین عبارت جستجو شده در موتور جستجوی گوگل در سال 2014 چه بوده است؟ باید گفت، این جستجو مربوط به Robin Williams و مرگ حزن‌انگیز وی بوده است.

بر‌ترین جستجوهای گوگل در سال 2014

در رده دوم جستجو‌های گوگل به موضوع جام جهانی و World Cup بر‌می‌خوریم که همچنین موضوع اول بحث‌ها و پست‌های فیس‌بوکی در سال 2014 نیز بوده ‌و هیچ تعجبی ندارد که یکی از بر‌ترین رویدادهای ورزشی جهان در سال 2014 جزو بر‌ترین موضوعات جستجو شده در گوگل و موتور جستجوی این شرکت باشد.

از آنجا‌ که ممر اصلی درآمدی گوگل وابسته به تبلیغات است، در نتیجه هیچ جای تعجبی نیست که گوگل با انتشار یک چنین گزارش‌هایی و نیز طراحی و تدوین ابزار Google Trends توجهات کاربران و اصحاب کسب و کار را به خود جلب کند

به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم، موضوع ویروس ابولا و هواپیمای ناپدید شده خط هوایی مالزی با نام پرواز MH370 قرار گرفته‌اند؛ اما موضوعات پنجم و ششم بسیار جالب توجه هستند: موضوع ALS و چالش ‌سطل آب یخ در رده پنجم و بازی محبوب Flappy Bird در جایگاه ششم است.

بر‌ترین جستجوهای گوگل در سال 2014

به ترتیب موضوعات بر‌تر جستجو شده در موتور جستجوی گوگل عبارتند از: Conchita Wurst برنده یورو ویژن، ISIS یا گروه تروریستی داعش، فیلم Frozen، و المپیک بازی‌های زمستانی سوچی.

اما در موضوع بر‌ترین عبارات جستجو شده در سال 2014 در بخش کالاهای مصرفی الکترونیکی، بدون هیچ تعجبی iPhone 6 بر‌ترین مورد جستجو بوده ‌و در رده دوم رقیب اصلی اندرویدی اپل یعنی سامسونگ Galaxy S5 قرار گرفته است.

بر‌ترین جستجوهای گوگل در سال 2014

نکته جالب در این میان، آنکه توقع بر آن بوده که سامسونگ Galaxy Note در رده سوم یا چهارم قرار بگیرد، ولی در رده سوم، Nexus 6 و در رده چهارم MOTO G از شرکت موتورولا ‌‌‌و Galaxy Note در رده پنجم جای گرفته است. این موضوع نشان دهنده آن است که علاقه در سال 2014 بیش از همه متوجه گوشی‌ها و کالاها‌ با بهای مناسب برای مشتریان بوده است.

هرچند موضوع انتشار بر‌ترین عناوین جستجو شده در موتور جستجوی گوگل در سال، می‌تواند یک جنبه جالب و سرگرم کننده ‌داشته باشد، ‌از یک دیدگاه تجاری می‌تواند برای اصحاب کسب و کار در سطح جهانی، ملاک و معیاری خوب برای تشخیص علاقه‌مندی‌های کاربران اینترنت به موضوعات مختلف در راستای تبلیغات باشد.

از آنجا‌ که ممر اصلی درآمدی گوگل وابسته به تبلیغات است، در نتیجه هیچ جای تعجبی نیست که گوگل با انتشار یک چنین گزارش‌هایی و نیز طراحی و تدوین ابزار Google Trends توجهات کاربران و اصحاب کسب و کار را به خود جلب کند. وجود یک چنین گزارش‌هایی کمک بسیاری به شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی می‌کند تا به درستی بازار هدف خود را برای تبلیغات شناسایی کرده و ‌روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: تابناک

مطالب مرتبط:

امپراتوری گوگل دنیا را می‌بلعد