تبیان، دستیار زندگی
روز هفتم تیر ماه 1360 روزی است كه ملت ایران، شهید بهشتی را كه خود «‌یك ملت بود برای این ملت ما » و نیز 72 تن از یاران انقلاب را در بمب گذاری دفتر مركزی حزب جمهوری از دست داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در چنین روزی...

روز هفتم تیر ماه 1360 روزی است كه ملت ایران، شهید بهشتی را كه خود «‌یك ملت بود برای این ملت ما » و نیز 72 تن از یاران انقلاب را در بمب گذاری دفتر مركزی حزب جمهوری از دست داد .

شهید بهشتی

روز هفتم تیر ماه 1360 اگر چه روزی است كه ملت ایران ، شهید بهشتی كه خود «‌یك ملت بود برای این ملت ما » و نیز 72 تن از یاران انقلاب را از دست داد ، اما در عین حال روزی است كه چهره منافقین كوردل بیش از پیش برای همگان آشكار شده و صفوف انقلاب اسلامی را مستحكم‌تر ساخت.

در این روز شهید بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر مركزی این حزب در سرچشمه تهران جلسه‌ای داشتند . اما منافقین كه منطقی جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاری ، شهید بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان كه دارای مسؤولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس ، وزارت و ... داشتند به شهادت رساندند.

شهید مظلوم بهشتی از پیشتازان نهضت اسلامی بود و با درك و بینش عمیقی كه از اسلام و مسائل روز داشت همواره در سنگرهای فرهنگی ، علمی و مبارزاتی نقش مهمی ایفا نمود. ایشان از معماران نظام اسلامی بودند كه نقش مهمی در تهیه قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی داشتند . همچنین بینش عمیق و كار برای ایشان باعث شد كه جهت نظم بخشیدن به فعالیتهای جریان روحانیت و جریانهای اصیل اسلامی « حزب جمهوری اسلامی »‌ را تأسیس كنند.

ایشان همچنین ریاست دیوان عالی كشور را بر عهده داشت و همواره از سوی ضد انقلاب و جریانهای ناپاك مورد تهمت و افترا قرار می‌گرفت اما در راه اهداف اسلامی حضرت امام و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از پای ننشست . چنانكه حضرت امام در پیام خود به مناسبت شهادت ایشان فرمود: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم بود و خار چشم دشمنان اسلام بود.