تبیان، دستیار زندگی
حضرت امام به محض اطلاع از سفر هیئت اعزامی از سوی رییس جمهور آمریكا به ایران ،اعلامیه‏اى خطاب به شورای انقلاب صادر فرمودند. این تنها اعلامیه حضرت امام است كه بدون بسم اللَّه الرحمن الرحیم است همانند سوره برائت در قرآن كریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنها نامه بدون «بسم الله» از امام(ره)
امام خمینی

حضرت امام به محض اطلاع از سفر هیئت اعزامی از سوی رییس جمهور آمریكا به ایران ،اعلامیه‏اى خطاب به شورای انقلاب صادر فرمودند. این تنها اعلامیه حضرت امام است كه بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" است همانند سوره برائت در قرآن كریم".

به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از فارس، پس از تسخیر لانه جاسوسى امریكا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، جیمى كارتر رئیس جمهورى امریكا احتمالًا با هماهنگى عوامل داخلى و بخصوص چند عضو كابینه دولت موقت "رمزى كلارك" و "ویلیام میلر" را براى ملاقات با امام خمینى به ایران اعزام داشت. نمایندگان اعزامى در حالیكه به تركیه رسیده بودند و خود را براى سفر به ایران آماده مى‏كردند، پیام فوق الذكر حضرت امام صادر شد و آنان بدون اخذ نتیجه به امریكا باز گشتند. پیام كوتاه و مختصر حضرت امام بلافاصله در جهان و رسانه‏هاى گروهى بین المللى انعكاس گسترده و كم نظیرى یافت. یادگار حضرت امام آقاى سید احمد خمینى در این باره تصریح مى‏كنند: "حضرت امام به محض اطلاع اعلامیه‏اى صادر فرمودند و درآن اطلاعیه هیأت امریكایى را نپذیرفتند و به همه اعضاى شوراى انقلاب، هیأت دولت موقت و سایر مسئولین تذكر دادند كه هیچ كس حق ملاقات با این هیأت امریكایى را ندارد. نكته قابل توجه در این اعلامیه آن است كه این تنها اعلامیه حضرت امام است كه بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" است همانند سوره برائت در قرآن كریم".

این تنها اعلامیه حضرت امام است كه بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" است همانند سوره برائت در قرآن كریم"

*زمان: 16 آبان 1358/16 ذى الحجه 1399 .

مكان: قم.

مخاطب: شوراى انقلاب اسلامى و مسئولان دولتى.

از قرار اطلاع نمایندگان ویژه كارتر در راه ایران هستند و تصمیم دارند به قم آمده و با اینجانب ملاقات نمایند.  لهذا لازم مى‏دانم متذكر شوم دولت امریكا كه با نگهدارى شاه، اعلام مخالفت آشكار با ایران را نموده است و از طرفى دیگر آنطور كه گفته شده است سفارت امریكا در ایران محل جاسوسى دشمنان ما علیه نهضت مقدس اسلامى است، لذا ملاقات با من به هیچ وجه براى نمایندگان ویژه ممكن نیست و علاوه بر این:

1- اعضاى شوراى انقلاب اسلامى به هیچ وجه نباید با آنان ملاقات نمایند ..

2- هیچ یك از مقامات مسئول حق ملاقات با آنان را ندارند ..

3- اگر چنانچه امریكا، شاه مخلوع- این دشمن شماره یك ملت عزیز ما- را به ایران تحویل دهد و دست از جاسوسى بر ضد نهضت ما بردارد، راه مذاكره در موضوع بعضى از روابطى كه به نفع ملت است باز مى‏باشد .

روح اللَّه الموسوى الخمینى