تبیان، دستیار زندگی
باور نداری؟ هشیار باش، خود را باور کن و قدم در راه بگذار، ما با هم کشور را خواهیم ساخت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باور نداری؟
دانشجو

سلام دانشجو ، سلام  ای همسنگر من روزت مبارک در واقع روزمان مبارک ، آره روزمان

روز من و تو ، من و تویی که امید های آینده کشورمان هستیم  آری، آینده به دست من تو  ساخته می شود

باور نداری؟

خود را باور کن ، من و تو وارثان نخبگان گذشته ایم ، ماییم که باید راه را ادامه دهیم ، این بار امانتی است که بر دوش من و توست اصلا می دانی چرا این روز را به نام ما کردند؟

نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا  در سال 1332 به تهران میاد تا نتیجه سرمایه گذاری بیست و یك میلیون دلاری را كه سازمان جاسوسی آمریكا، سیا، در راه كودتا و سرنگونی دولت مصدق هزینه كرده بود، از نزدیك مشاهده كنه. ملت هم از نفاق و تفرقه ای كه استبداد توانسته بود در میان او ایجاد كنه، ناراحت بود.تا امام که  قصد رساندن صدای اعتراض مردم را به گوش جهانیان داشت و می خواست که تلاش لندن و واشنگتن را كه می خواستند با مشروع جلوه دادن رژیم كودتا، امتیازات مورد نظر خود را در محیط آرام بدست آورد، خنثی كند. اجرای این برنامه به عهده كمیته هماهنگی دانشگاه تهران واگذار شده بود. شروع اعتراضات دانشجویان به ورود دنیس رایت، کاردار جدید سفارت انگلیس در ایران از روز 14 آذر 1332بود در این روز دانشجویان دانشکده های حقوق و علوم سیاسی, علوم دندان پزشکی، فنی، پزشکی داروسازی، در دانشکده ای خود تظاهرات پرشوری راعلیه رژیم کودتا برپا کردندروز 15 آذر تظاهرات به خارج از دانشگاه كشیده شد و مأموران انتظامی، در زد و خورد با دانشجویان، شماری را مجروح و گروهی را دستگیر و زندانی كردند. صبح روز 16 آذر 1332، گارد تا دندان مسلح رژیم پهلوی برای اولین بار وارد صحن دانشگاه شد تا فریاد مخالفان را در گلو خفه كند.

هشیار باش، خود را باور کن و قدم در راه بگذار، ما با هم کشور  را خواهیم ساخت

در یكی از كلاسهای درس دانشكده فنی، چند تن از دانشجویان در اعتراض به حضور ماموران گارد رژیم شاه در صحن دانشگاه، آنها را به مسخره می گیرند و همین بهانه كافی بود تا وارد كلاس درس شوند و با ایجاد جو رعب و وحشت، محیط را برای بهره برداری و گرفتن زهر چشم دانشجویان آماده سازند. مأموران گارد با حمله به دانشجویان بی پناه سه تن از آنان را به شهادت می رسانند.

حادثه 16 آذر 1332، بعنوان یك روز (مقاومت تاریخی) در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد. از آن پس، همه ساله به رغم كوشش رژیم و ساواك، دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههای سراسر ایران مراسم و تظاهراتی به یاد شهیدان آن روز برپا می كردند

حال من و تو ،میراث دار آنان هستیم ،با ریختن خون آنها  برخاک ایران است که اکنون درخت دانایی من و تو  بارور تر شده و  البته امروز نه عرصه جنگ نظامی و تظاهرات است بلکه عرصه جنگ علمی و فرهنگیست، جنگی که من و تو طلایه داران آن هستیم .

با اینکه دشمنان  در این زمینه پشتوانه قوی دارند ولی هراسی نیست که ما بارها ثابت کردیم که می توانیم ، ماییم که لبیک می گوییم ندای رهبرمان را ، راه روشن است و جنبش نرم افزاری در پیش...

هشیار باش، خود را باور کن و قدم در راه بگذار، ما با هم کشور  را خواهیم ساخت

آینده از آن من و توست

تهیه شده : توسط عطا الله باباپور

گروه جامعه و سیاست