تبیان، دستیار زندگی
کتاب «شاه و دربار در ایران باستان» امروز در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب رونمایی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاه و دربار در ایران باستان

کتاب «شاه و دربار در ایران باستان» امروز در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب رونمایی می شود.
شاه و دربار در ایران باستان

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «شاه و دربار در ایران باستان» امروز در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب رونمایی می شود. فریدون مجلسی، مهرداد ملک زاده و آرزو رسولی در این نشست سخنرانی می کنند.

این کتاب به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول برخی از مایه های اصلی سلطنت و جامع درباری در ایران باستان، بازشناسی و مباحثی در این باره بررسی شده است.

فریدون مجلسی مترجم کتاب، کوشیده در این کتاب در ورای دیدگاه جانبدارانه، نگاهی به درون دربار، عادات، تشریفات، اعتقادات، هنرها، زنان و مردان، خوراک، و زندگی روزانه ایرانیان و شرایط حاکم بر آنان بیندازد. این کتاب با مطرح کردن متنفذترین همسایه و هماورد یونان باستان، یعنی ایران دوره هخامنشی، به گونه بسیار خوبی به گستره مجموعه مباحث و مدارک در این باب افزوده است.

این کتاب به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول برخی از مایه های اصلی سلطنت و جامع درباری در ایران باستان، بازشناسی و مباحثی در این باره بررسی شده است. در بخش دوم گزینه ای محدود اما دقیق از مدارک متون کلاسیک و خاور نزدیک، باستان شناسی و اطلاعات فرهنگی را ارائه می دهد.

کتاب« شاه و دربار در ایران باستان» ساعت 16 تا 18 در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2، طبقه همکف رونمایی می شود.


منبع : خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .