تبیان، دستیار زندگی
اگرچه دونالد ترامپ اکنون به عنوان یک رئیس جمهورِ جمهوری خواه شناخته می شود اما وی زمانی بین سال های 2001_2009 عضو حزب دموکرات آمریکا بود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنچه از ترامپ کمتر می دانید +اینفوگرافی

اگرچه "دونالد ترامپ" اکنون به عنوان یک رئیس جمهورِ جمهوری خواه شناخته می شود اما وی زمانی بین سال های 2001_2009 عضو حزب دموکرات آمریکا بود.

آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان

ترامپ، انتخابات، انتخابات آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری، 2016، دموکرات

در چهاردهمین روز از ماه ژوئن سال 1946 ؛ چهل و پنجمین رییس جمهور ایلات متحده آمریکا متولد شد. "دونالد ترامپ" در خانواده ای اقتصاد محور تربیت شد و با گرایشاتی که از خود نسبت به شغل پدری (ساخت و ساز) نشان می داد در نهایت پیرو وی شد. مسیری که در سال های بعد نام وی را در لیست ثروتمندترین افراد ایلات متحده آمریکا قرار داد.

ثروت دونالد ترامپ

ترامپ یکی از بزرگ ترین میلیاردرهای آمریکا محسوب می شود که عمده دارایی خود را از راه ساخت و ساز انواع برج ها، هتل ها، ورزشگاه ها و ... به دست آورده است. البته وی علاوه بر این شغل خانوادگی، بازیگری و مجری گری را نیز تجربه کرده و آنقدر بر دنیای بیزینس اِشراف یافت که برند "ترامپ" (Trump) را ثبت و در اکثر فعالیت های اقتصادی صدرنشین کرد.

"دونالد ترامپ" در سال های 2004، 2008 و 2012 نیز در عرصه های مختلف سیاسی (انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب فرمانداری ایالات مختلف و ... ) خودنمایی نمود اما هرگز به نتیجه ی مطلوبی دست نیافت.

طبق آخرین آمارها، سرمایه ی خالص دونالد ترامپ تا ژوئن سال 2015 بالغ بر 10 میلیارد دلار برآورد شده است که در کنار آن باید به زمین گلف 20 میلیون دلاری در واشنگتن، بوئینگ 727 شخصی، برج 13 طبقه در نیویورک و ... نیز اشاره کرد.

خانواده ترامپ

ترامپ برای نخستین بار در سال 1977، با "ایوانا ترامپ" (مانکن مشهور آمریکایی) ازدواج کرد که حاصل این ازدواج 3 فرزند بود. این ازدواج در سال 1991 به طلاق انجامید.
وی سپس در سال 1993 با "مارلا میپل" (هنرپیشه) ازدواج نمود اما در سال 1999 و پس از به دنیا آمدن پسرشان، از یکدیگر جدا شدند.
ابرمیلیاردر آمریکایی نهایتا در سال 2005 با یک مانکن مد، اهل اسلوونی به نام "ملانیا کناوس" پیمان زناشویی بست که در طول دوران کاندیداتوری ترامپ کمک های شایانی به وی نمود تاجایی که در برنامه زنده تلویزیونیِ روز پیروزی در انتخابات 2016، وی رسما از مشاوره ها و حمایت های "ملانیا" قدردانی کرد.

خبر پدر بزرگ آلمانی ترامپ

فردریک ترامپ، پدربزرگ دونالد ترامپ اصالتا آلمانی بود. او دارای 2 پسر به نام های فردریک و جان و یک دختر به نام الیزابت بود. وی به علت فرار از سربازی و با حکم دادگاه از آلمان اخراج شد که این موضوع باعث آن گردید که "فردریک ترامپ" برای "لوئی پولد"، حاکم سرزمین باواریا در شرق کشور آلمان نامه ای نوشته و در آن تقاضای عفو و عدم اخراج از کشور را داشته باشد که این امر با مخالفت قاضی به دلیل نقض قوانین از سوی فردریک ، روبرو شد.
"فردریک ترامپ" که ناگزیر به خروج از آلمان بود راهی جز سفر به آمریکا ندید و در سال 1905 آلمان را ترک کرد و سال ها بعد در پی کسب ثروتی فراوان در آمریکا ، مجددا درخواست بازگشت به آلمان را ارائه نمود که با مخالفت قاطعانه ای مواجه گشت.

ترامپ, انتخابات, انتخابات آمریکا, انتخابات ریاست جمهوری, 2016, دموکرات، ناگفته های زندگی ترامپ
"فردریک ترامپ" پدر بزرگ آلمانی تبار ترامپ

به هر حال این خبر در روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، با هدف تخریب شخصیت "دونالد ترامپ" و این که وی اصالتا آمریکایی نیست منتشر شد اما تاثیری که انتظار آن می رفت حاصل نشد و نتیجه آرای مردم؛ انتخاب وی به عنوان رییس جمهور 4 ساله آمریکا بود.

زندگی سیاسی ترامپ

"ترامپ" اولین بار در سال 1988 تصمیم گرفت وارد عرصه ی سیاست ایالات متحده آمریکا شود، از این رو به نمایندگی از حزب اصلاحات، کمیته ای را متشکل از متخصص سیاسی گِردهم آورد تا وی را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 آمریکا یاری کنند اما چند ماه بعد و به علت مشکلات درون حزبی از تصمیم خود منصرف شد. وی از سال 1988 تا 2015 بارها حزب خود را تغییر داده و در برهه های زمانی خاص، به حمایت های مالی کلان احزاب پرداخت که خود نقش بسزایی در پیروزی های آتی آنها داشت.
"دونالد ترامپ" در سال های 2004، 2008 و 2012 نیز در عرصه های مختلف سیاسی (انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب فرمانداری ایالات مختلف و ... ) خودنمایی نمود اما هرگز به نتیجه ی مطلوبی دست نیافت تا این که در سال 2015 رسما اعلام نمود که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده را داشته و بی تردید به مقصود خود خواهد رسید. او در یک سخنرانی انتخاباتی با قاطعیت گفت : "من رئیس جمهور بزرگترین کارهایی خواهم بود که تا کنون خداوند خلق کره است."
ترامپ در تمام دوران نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری، سخنان جنگ طلبانه ای را بر زبان آورد که در کنار وعده های انتخاباتی خاص او، از جمله تغییر روند سیاست خارجه آمریکا و اخراج مهاجران مسلمان از آمریکا؛ بر خلاف آنچه انتظار داشت به همگان القا نمود که بازهم شکستی در راه است، شکستی که حاصلِ بی خردی وی و عده های منافی با خواست مردم آمریکا بود. اما در کمال ناباوری و با اعلام نتایج انتخابات؛ دونالد ترامپِ میلیاردر، رییس جمهور منتخب مردم شد.

ترامپ, انتخابات, انتخابات آمریکا, انتخابات ریاست جمهوری, 2016, دموکرات، ناگفته های زندگی ترامپ
اینفوگرافی وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ - برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

باید توجه داشت که با گذشت بیش از 20 سال از زندگی سیاسی ترامپ، وی هرگز به وجهه و نگرش سیاسی خاص دست نیافت. او بیش از آنکه افکاری سیاستمدارانه داشته باشد؛ افکاری سرشار از طرح ها و برنامه های مالی و سرمایه گذاری دارد. تا جایی که برخی تحلیلگران سیاسی روی کارآمدن وی را به عنوان رییس جمهور آمریکا؛ آغازی بر سونامی درونی ایالات متحده قلمداد کرده اند که عواقب غیر قابل جبرانی خواهد داشت.
البته ترامپ نیز تا حدودی بر خلاء سیاسی خود پی برده و سعی بر آن دارد تا انتخاب افرادی متخصص و زبده در بدنه ی کابینه ی دولت این کمبود را جبران نماید.
در نهایت، اکنون باید منتظر ورود رسمی ترامپ به کاخ سفید و آغاز سکانداری این حکومت توسط وی بود تا ببینیم آیا هنوز هم بر وعده های تند و تیز انتخاباتی خود ایستاده و یا با درایت و هوشمندی مشاوران و اعضای کابینه کمی مسالحه بین المللی را چاشنی حکومت خود می کند یا خیر؟