تبیان، دستیار زندگی
حمید چیت چیان: اجرای پروژه هایی همچون خط سوم انتقال برق، کریدور ترانزیتی شمال به جنوب و احداث خط لوله از خلیج فارس به دریای سیاه از مهمترین محورهای برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش ۴ برابری مبادلات برقی ایران و ارمنستان

حمید چیت چیان: اجرای پروژه هایی همچون خط سوم انتقال برق، کریدور ترانزیتی شمال به جنوب و احداث خط لوله از خلیج فارس به دریای سیاه از مهمترین محورهای برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان است.

بخش اقتصاد تبیان
مبادلات برقی

حمید چیت چیان امروز در مراسم آغاز به کار چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان و دیدار با «آشوت مانوکیان» وزیر زیرساخت انرژی و منابع طبیعی ارمنستان گفت: اجرای پروژه هایی همچون خط سوم انتقال برق، کریدور ترانزیتی شمال به جنوب و احداث خط لوله از خلیج فارس به دریای سیاه از مهمترین محورهای برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان است.

وزیر نیرو با اشاره به سفر رئیس جمهور ارمنستان در آینده ای نزدیک به تهران تصریح کرد: با سفر رئیس جمهور ارمنستان به تهران، بهترین فرصت برای توسعه همکاری های مشترک بین ایران و ارمنستان به ویژه در حوزه اقتصاد و انرژی است.

این عضو کابینه دولت با تأکید بر اینکه هم اکنون ایران و ارمنستان از ظرفیت های متعددی برای توسعه و تعمیق همکاری های دوجانبه برخوردار هستند، اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می شود با برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین دو کشور، زمینه برای توسعه بیشتر همکاری ها در حوزه هایی همچون صنایع ریلی و هوایی، کشاورزی، دامپروری، آب، برق، معدن، نفت، پتروشیمی و گردشگری فراهم شود.

چیت چیان همچنین با اشاره به برقراری مبادلات برقی بین ایران و ارمنستان تأکید کرد: با ایجاد زیرساخت ها و احداث خطوط جدید، به زودی حجم و ظرفیت مبادلات برق و انرژی بین ایران و ارمنستان افزایش می یابد.

وی با اشاره به آغاز ساخت خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه جدید، ظرفیت مبادلات برق بین دو کشور با افزایشی حدود چهار برابری از ۳۰۰ مگاوات فعلی به ۱۲۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

وزیر نیرو در پایان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری های اقتصادی با ارمنستان خاطرنشان کرد: ایران و ارمنستان با توجه به برخورداری از ظرفیت همسایگی می توانند بیش از گذشته نسبت به توسعه همکاری ها با محوریت اقتصاد و انرژی اقدام کنند.



منبع:خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .