تبیان، دستیار زندگی
ابوالفضل کوده ئی با اشاره به این که همکاری مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و جمهوری چک همچون بسیاری دیگر از کشورها به دلیل شرایط تحریم روند مثبتی نداشت، خاطر نشان کرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران - چک سر میز مذاکره تجاری و اقتصادی

ابوالفضل کوده ئی با اشاره به این که همکاری مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و جمهوری چک همچون بسیاری دیگر از کشورها به دلیل شرایط تحریم روند مثبتی نداشت، خاطر نشان کرد....

بخش اقتصاد تبیان
ایران - چک

ابوالفضل کوده ئی با اشاره به این که همکاری مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و جمهوری چک همچون بسیاری دیگر از کشورها به دلیل شرایط تحریم روند مثبتی نداشت، خاطر نشان کرد: پس از برجام خوشبختانه دوطرف سعی در برقراری تبادلات تجاری با یکدیگر دارند و جمهوری چک یکی از کشورهای دارای ظرفیت در حوزه صنعت و معدن است.

وی ادامه داد: قرار بر این است که هفدهم الی نوزدهم آذرماه سال جاری اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و جمهوری چک برگزار شود و مسئولان وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و نیز سایر دستگاه های مرتبط حضور خواهند داشت و در سوی مقابل مسئولان متناظر از کشور جمهوری چک در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت در مورد موضوع اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و چک اعلام کرد: این موضوعات براساس پتانسیل های تجاری و اقتصادی دو کشور مربوط به صنعت، صنایع معدنی، تجاری، انتقال تکنولوژی، ارتقاء میزان صادرات، واردات اقلام سرمایه ای، انتقال دانش فنی و ایجاد سرمایه گذاری مشترک خواهد بود.

کوده ئی با اشاره به این که مذاکرات کارشناسی و بررسی ها در طول اجلاس کمیسیون مشترک به انجام می رسد، خاطر نشان کرد: در نهایت ماحصل این مذاکرات به عنوان اسناد اجلاس به امضای مسئولان متناظر شرکت کننده دو کشور خواهد رسید.

به گفته وی، روابط تجاری و اقتصادی ایران و جمهوری چک در دوره تحریم متاثر از شرایط سایر کشورها با ایران بود و رونق چندانی نداشت، اما با نهایی شدن برجام تمایل دو کشور به منظور تبادلات تجاری و همکاری های مشترک اقتصادی افزایش یافته و اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری چک نیز در همین راستاست.



منبع:ISNA News Feed

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .