تبیان، دستیار زندگی
طلای جهانی در پی سقوط بازارهای سهام و کالا که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز ارزشمند را افزایش داد، در نخستین روز گشایش بازار صعود هفته گذشته را حفظ کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار جهانی طلا صعودی ماند


طلای جهانی در پی سقوط بازارهای سهام و کالا که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز ارزشمند را افزایش داد، در نخستین روز گشایش بازار صعود هفته گذشته را حفظ کرد.
طلا

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1162 دلار در مقایسه با 1160 دلار در روز جمعه معامله شد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.3 درصد افزایش یافت و به 1163 دلار رسید.
طلا روز جمعه تا سطح 1168 دلار که بالاترین قیمت از هفتم ژوییه به این سو بود صعود کرد و هفته گذشته را با 4.2 درصد رشد قیمت به پایین رساند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش نگرانی‌ها نسبت به رشد جهانی سقوط بازارهای سهام، ارزهای قدرتهای اقتصادی نوظهور و کالاها را در هفته گذشته بدنبال داشت و این روند در روز جاری تشدید شد. با اینهمه دلار در بحبوحه گمانه زنی‌ها درباره احتمال عدم تصویب افزایش نرخهای بهره در نشست سپتامبر بانک مرکزی آمریکا تغییر چندانی نداشت.
نگرانی بازار نسبت به کندی رشد اقتصادی چین، باعث شد وال استریت جمعه گذشته بزرگترین سقوط یک روزه در چهار سال گذشته را تجربه کند. این نگرانی کمک کرده است سرمایه گذاران به سوی طلا بازگردند و قیمت این فلز زرد از رکورد پایین 1077 دلار که اواخر ژوییه تجربه کرده بود، حدود هشت درصد افزایش یافته است.

طلا از ابتدای ماه جاری تاکنون 5.7 درصد رشد را نشان می‌دهد اما در مقایسه با ابتدای سال جاری میلادی قیمت پایین‌تری داشته و به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود

تحلیلگران بر این باورند که طلا می‌تواند هفته جاری از بحران مالی چین که نسبت به آمار اقتصادی داخلی، تاثیر زیادی بر تصمیم گیری‌های سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا دارد سود ببرد و به سطح بالاتری صعود کند.
طلا از ابتدای ماه جاری تاکنون 5.7 درصد رشد را نشان می‌دهد اما در مقایسه با ابتدای سال جاری میلادی قیمت پایین‌تری داشته و به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود. بر اساس نظرسنجی که بلومبرگ ماه گذشته از 16 تحلیلگر و معامله گر طلا انجام داد، قیمت هر اونس طلا پیش از ژانویه به 984 دلار سقوط خواهد کرد.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 15.2705 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.9 درصد کاهش، 596 دلار بود. قیمت هر اونس پلاتین هم تغییر چندانی نداشت و 1019 دلار معامله شد.

بخش اقتصاد تبیان


منبع : ایسنا