تبیان، دستیار زندگی
تعداد مبایعه نامه ها در ماه جاری نسبت به ماه قبل حدود 25 درصد کاهش یافته که نشاندهنده تاثیر ماه مبارک رمضان بر معاملات بازار مسکن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسکن در رمضان ارزان شد


تعداد مبایعه نامه‌ها در ماه جاری نسبت به ماه قبل حدود 25 درصد کاهش یافته که نشاندهنده تاثیر ماه مبارک رمضان بر معاملات بازار مسکن است.

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم جابه جایی‌ها را به ماه‌های بعد موکول کرده اند، گفت: پیش بینی می‌شود که در مرداد و شهریور با افزایش مراجعه متقاضیان برای خرید مسکن، کاهش تعداد مبایعه نامه‌ها جبران شود.

وام مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن هم در یک ماه اخیر با کاهش 1.3 درصدی روبرو بوده است، افزود: ممکن است در ماه‌های آینده بازار با تحرک بیشتری روبرو شود اما بازهم معتقدم که تغییر قیمت‌ها در بخش مسکن، بیش از تورم سالیانه نخواهد بود.

مظاهریان با اشاره به کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی در سه ماهه ابتدای امسال، بیان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر تهران با 53 درصد کاهش روبرو بوده است، ضمن آنکه این رقم در کل کشور 25.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: این ارقام نشان دهنده این است که سرمایه گذاری کمتری در بخش مسکن صورت می‌گیرد که این موضوع هم ناشی از تعداد کم خریداران در این بازار و کاهش قدرت خرید مردم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری کمتر، یک عامل منفی در بازار مسکن به شمار می‌رود، اظهار داشت: اما جنبه مثبت این موضوع این است که فقط خریداران واقعی در بازار مسکن حضور دارند و دلالان و سفته بازان از بازار  حذف شده اند.

مظاهریان با اشاره به اینکه بازار اجاره بها هم در این مدت آرام بوده است، بیان کرد: پیش بینی بازار مسکن برای سال آینده زود است؛ به دلیل اینکه شاخص‌های زیادی بر قیمت نهایی مسکن تاثیر می‌گذارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری کمتر، یک عامل منفی در بازار مسکن به شمار می‌رود، اظهار داشت: اما جنبه مثبت این موضوع این است که فقط خریداران واقعی در بازار مسکن حضور دارند و دلالان و سفته بازان از بازار  حذف شده اند

وی افزود: وضعیت اقتصاد کلان مانند تورم، بازار ارز و اتفاقاتی که در بازارهای موازی مانند بورس می‌افتد و حتی سیاست گذاری بانک مرکزی می‌تواند نقش موثری را در آینده بازار مسکن ایفا کند.

اعلام قیمت جدید واحدهای مسکن مهر پرند

میزان افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر پرند محاسبه شده و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت پرند در جریان جزئیات این افزایش قیمت‌ها قرار گیرند.

باران هاشم‌زهی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره‌ میزان افزایش قیمت واحد‌های مسکن مهر پرند اظهار کرد: افزایش قیمت برای این واحد‌ها محاسبه شده و جریمه‌های تغییر در تحویل واحد‌ها نیز از این میزان افزایش قیمت به نفع مردم لحاظ شده است.برای محاسبه این میزان افزایش قیمت با سازندگان قرار‌داد الحاقیه بسته‌ایم تا محاسبه شود.

هاشم‌زهی تاکید کرد: در حال حاضر مردم هستند که باید پرداخت خود را تکمیل کنند تا برداشت‌ها برای سازندگان به صورت دقیق محاسبه شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند خاطر نشان کرد: جزئیات افزایش قیمت‌ها در سامانه سایت شرکت عمران شهر جدید پرند به آدرس http://parand-ntoir.gov.ir/ قرار دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت در جریان جزئیات هزینه‌ تمام شده هر پروژه و میزان آورده خود به صورت دقیق قرار گیرند.

مسکن

شهر جدید پرند در 33 کیلومتری جنوب‌غربی شهر تهران و در مسیر آزادراه تهران - ساوه واقع شده که شامل هفت فاز مسکونی است.

ساخت 95 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از 25 هزار واحد تحویل متقاضیان شده و حدود 33 هزار واحد توسط سه شرکت انبوه‌ساز در حال ساخت است که تا پایان امسال متعهد به تحویل این واحدها هستند.

فازهای صفر،‌ یک،‌ دو و سه شخصی‌ساز هستند و پیش از ساخت واحدهای مسکن مهر در این شهر ساخته شده‌اند اما فاز چهار، پنج و شش از جمله اراضی مسکن مهر این شهر هستند که از سال 86 فعالیت ساخت و سازشان آغاز شده است.

در هر فاز از این شهر انبوه‌سازان متعددی مشغول به ساخت و ساز هستند که شرکتی خارجی که ساخت 12 هزار و 900 واحد مسکن مهر در فاز پنج را برعهده داشت از جمله معروف‌ترین پروژه‌های این شهر شده است.

فاز چهار شهر جدید پرند شامل 12 هزار و 500 واحد مسکونی در حال ساخت است که تعدادی از این واحدها تحویل داده شده و تعداد دیگری در حال ساخت است و باقی‌مانده در انتظار تامین خدمات زیربنایی هستند.

به گفته مدیر عامل شرکت عمران شهر پرند از حدود 95 هزار مسکن مهر تعریف شده در پرند تاکنون بیش از 25 هزار واحد تحویل متقاضیان شده و حدود 70 هزار واحد در حال ساخت و تکمیل است که 33 هزار واحد از این 70 هزار واحد توسط شرکت‌های کیسون، هسا و کوزو در حال ساخت است و حدود 16000 واحد توسط تعاونی‌ها ساخته می‌شود.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اقتصاد تبیان


منابع : ایسنا و مهر

مطالب مرتبط:

جزئیات شرایط جدید اوراق خرید مسکن

هجوم دلالان مسکن مهر به بازار مسکن

گروگانگیری مسکن مهر!