تبیان، دستیار زندگی
روژه گارودی، تسنیم، حاج علی شوتز، مارشیلا، مایكل انجلو، مریام، مایكل عبدالمالك، فاطمه دیرا، لرد هدلی الفاروق، كاترین مایرهوور، از جمله غربیان مسلمانی هستند كه به تشریح زندگی و فعالیت های خود می پردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غربی ام، اما مسلمان

اسلام و غرب

معرفی کتاب:

نام: اسلام و غرب

مولف: حسن السعید

ناشر: روزنامه جمهوری اسلامی

چاپ اول: اردیبهشت 1377

بها: 3500 ریال

«اسلام و غرب» یكی از كتابهائی است كه بطور جالب و مفصل و دقیق مراحل مسلمان شدن عده كثیری از غربیها را پی گیری كرده و این مسئله كه چرا مسیحیان به اسلام روی می آورند را ریشه یابی می نماید. او نمونه های بارزی از مسلمان شدن غربیها بویژه تعداد قابل توجهی از اندیشمندان، علما، متفكرین، روحانیون مسیحی، خاورشناسان، سیاستمداران، دولتمردان، روزنامه نگاران، و هنرمندان زن و مرد ارائه میدهد. این كتاب زمانی برشته تحریر درآمده كه مسلمان شدن چهره های مسیحی در غرب مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و روزی نیست كه رسانه های همگانی خبر از مسلمان شدن عده ای از مسیحیان را ندهند. رسانه های همگانی غرب نه تنها از این حركت جدید استقبال نكرده، بلكه انتقادهای شدیدی نسبت به شخصیت های معروفی كه به اسلام روی آورده رواداشته اند. بعنوان مثال مسلمان شدن شخصیتی همچون مراد هوفمن سفیر سابق آلمان در مغرب سبب گردید كه رسانه های همگانی آلمان، سفیر این كشور در مغرب را بخاطر مسلمان شدن مورد انتقاد قرار دهند. آنها خواستار بركناری نامبرده از پست و مقام خود شدند. پروفسور ادوارد سعید استاد فلسطینی الاصل مقیم آمریكا معتقد است: "پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد كه رسانه های همگانی غرب و آمریكا بیش از پیش اسلام را مورد مطالعه و معرفی قرار دهند. این رسانه ها اقدام به تشریح و تجزیه و تحلیل اسلام نمودند و بدین علت اسلام در غرب شناخته شد." كتاب اسلام و غرب كه به زبان عربی نوشته شده است شامل یك مقدمه و چهار فصل است.

روژه گارودی، تسنیم، حاج علی شوتز، مارشیلا، مایكل انجلو، مریام، مایكل عبدالمالك، فاطمه دیرا، لرد هدلی الفاروق، كاترین مایرهوور، از جمله كسانی هستند كه به تشریح زندگی و فعالیت های خود می پردازند.

در فصل اول مسیحیت و اسلام مورد مطالعه قرار گرفته است. در همین فصل نام های معروفی از مسیحیان كه به اسلام روی آورده اند را مطالعه می كنید كه نویسنده شخصیت و زندگی و علل روی آوردنشان به اسلام را مورد مطالعه قرار داده است. در این فصل میتوان از نام الكسندر راسیل وپ، عبدالله گولیام بك، لردهدلی، دكتر خالدشیلدریك، سرعبدالله ارشیپولد هاملتن، ناصرالدین دینیه، اسماعیل ویسلوزبجریسكی، دیانخ مد، ایفیلین زینب كوبولد و... نام برد.

در فصل دوم تعدادی از غربیهای مسلمان شده چگونه مسلمان شدن خود را تشریح می نمایند. روژه گارودی، تسنیم، حاج علی شوتز، مارشیلا، مایكل انجلو، مریام، مایكل عبدالمالك، فاطمه دیرا، لرد هدلی الفاروق، كاترین مایرهوور، از جمله كسانی هستند كه به تشریح زندگی و فعالیت های خود می پردازند.

در فصل سوم، تعداد كثیری از متفكران، علما، اسقف ها، خاورشناسان، سیاستمداران، شخصیتهای برجسته، روزنامه نگاران، هنرمندان، ورزشكاران، بعنوان كسانی كه مسلمان شده اند معرفی می گردند.

مسجد

در فصل چهارم ده نمونه از مسیحیان معروف غرب كه به اسلام روی آورده اند ارائه می گردد، اینها افراد معروفی هستند كه در غرب شناخته شده اند و رسانه های همگانی غرب آنها را بیش از دیگران میشناسند، نویسنده كتاب این افراد را بطور مفصل معرفی كرده و آثار و نوشته های آنان را درج می نماید. نویسنده زحمات شایان تقدیری جهت نوشتن كتاب و جمع آوری اطلاعات آن متحمل شده است كه هر خواننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

خواننده معروف انگلیسی كه روزی كات استیفنز نامیده می شد زندگی پرزرق و برق در غرب و پول و ثروت هنگفت را رها كرده و اینك بعنوان مبلغ برای اسلام فعالیت می كند.

خواننده معروف انگلیسی كه روزی كات استیفنز نامیده می شد زندگی پرزرق و برق در غرب و پول و ثروت هنگفت را رها كرده و اینك بعنوان مبلغ برای اسلام فعالیت می كند. آخرین فعالیت هنری این خواننده كه نام یوسف اسلام را برای خود برگزید خواندن یك سرود زیبا برای مردم بوسنی هرزگوین بود كه درآمد آن صرف كمك به مردم بوسنی شد. برخی از افراد مسلمان شده با علم به شرایط فعلی مسلمانان در جهان و اینكه تعداد قابل توجهی از آنان به تعالیم دین مبین اسلام عمل نمی كنند، به اسلام روی آورده و متعهد شده اند كه برای اسلام تبلیغ نمایند. حتی برخی از آنها كشور خود را ترك كرده و در كشورهای اسلامی اقامت گزیده اند تا بین مسلمانان زندگی كنند و پس از فوت در گورستان مسلمانان دفن گردند. در شرایطی كه برخی از مسلمانان تبعیت از دین مبین اسلام را رها كرده و شیفته فرهنگ غربی شده اند، ملاحظه می نمائیم كه غربیهای مسلمان شده به جهان اسلام روی می آورند تا از بركت اسلام بهره مند شوند و در راه دفاع از اسلام مبارزه نمایند. زندگی نامه هریك از این افراد می تواند درس عبرتی برای ما مسلمانان باشد كه از نعمت و بركت اسلام بهره مند هستیم ولی قدر خود را نمیدانیم. ترجمه این كتاب ، در ماه رمضان 1417 مطابق با دی و بهمن 1376 بصورت پاورقی در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسید و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت. امید است خوانندگان گرامی با مطالعه این كتاب با افكار و اندیشه های غربی های تازه مسلمان شده آشنا شوند و بیش از پیش به دستورات اسلام و قرآن عمل نمایند.