تبیان، دستیار زندگی
تدوین: کلاکی، نرگس تاریخ انتشار: مهر 1384 تعداد صفحات: 304 قیمت: 18000 ریال قطع: رقعی نوبت چاپ: اول شمارگان: 2500 معرفی کتاب: پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران در سال 1357 حرکتی بزرگ در تاریخ معاصر این مرز و بوم محسوب می شود که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطرات عزت شاهی (مطهری)


تدوین: کلاکی، نرگس

تاریخ انتشار: مهر 1384

تعداد صفحات: 304

قیمت: 18000 ریال

قطع: رقعی

نوبت چاپ: اول

شمارگان: 2500

معرفی کتاب: پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران در سال 1357 حرکتی بزرگ در تاریخ معاصر این مرز و بوم محسوب می شود که فرجام مبارزه توده مسلمان به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با حکومت استبدادی و نظام شاهنشاهی محمدرضا پهلوی بود. در جریان این انقلاب اصیل اسلامی، بسیاری از شخصیت ها و افراد با تعلقات دینی و مذهبی، مبارزات و فعالیت های حساس و در خور توجهی داشته اند. در همین رابطه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان متولی تدوین تاریخ انقلاب اسلامی تلاش های گسترده ای برای ضبط و گردآوری خاطرات مبارزان مسلمان انجام داده است که هریک از این خاطرات، گوشه ای از تاریخ پر افتخار نهضت اسلامی و مبارزات صورت گرفته را روشن می سازد. تدوین و انتشار خاطرات مرحوم فلسفی، شهید محلاتی، شهید صیاد شیرازی، حجت الاسلام ناطق نوری و ... در همین راستا صورت گرفته است.

یکی از این شخصیت های مبارز، آقای عزت الله مطهری (عزت شاهی) است که مرکز اسناد انقلاب اسلامی نسبت به ضبط و سپس تدوین خاطرات وی همت گماشت. ایشان در مبارزات سیاسی دهه چهل به ویژه در نهضت اسلامی – قیام تاریخی سال 1342 که در پی دستگیری حضرت امام خمینی صورت گرفت- حضور داشت. شرکت در حمله به دفتر شرکت هواپیمایی اسراییل (ال عال) در تهران، برپایی تظاهرات ضد اسراییلی در جریان بازی فوتبال بین تیم های ایران و رژیم اشغالگر قدس، حمله به شعبان جعفری معروف به شعبان بی مخ و ... قسمتی از فعالیت های مبارزاتی او بود.

در خاطرات وی همچنین اطلاعات ارزشمندی از سازمان مجاهدین خلق (سازمان منافقین)، عملکرد و سیر انحراف و نفاق و وضعیت بازجویی و زندان آنها وجود دارد.

عناوین فصول این کتاب عبارتند از:

1- دوران کودکی و نوجوانی

2-آغاز فعالیت های سیاسی

3- سازمان مجاهدین خلق

4-دستگیری – زندان (کمیته مشترک ضد خرابکاری)

5- فعالیت های پس از انقلاب

کتب مرتبط با این کتاب:

نگاهی به خاطرات عزت شاهی