تبیان، دستیار زندگی
آیت اله مکارم شیرازی با بیان اینکه شعر جایگاه ویژه ای در بین جوامع دارد گفت: گاهی یک بیت شعر گروهی را تکان می دهد و می تواند حادثه ساز باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعر می تواند حادثه ساز باشد

آیت اله مکارم شیرازی با بیان اینکه شعر جایگاه ویژه ای در بین جوامع دارد، گفت: گاهی یک بیت شعر گروهی را تکان می دهد و می تواند حادثه ساز باشد.

بخش ادبیات تبیان

شعر می تواند حادثه ساز باشد

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه پنجشنبه در دیدار جمعی از شاعران استان قم با اشاره به اینکه در سوره شعرا خداوند به دو گروه از شاعران اشاره کرده است گفت: گروه اول آن دسته از شاعران هستند که بی هدف شعر می گویند و به آن چه می گویند عمل نمی کنند که این ها شاعران مذموم از دیدگاه قرآن کریم هستند.

وی ادامه داد: گروه دیگر از شاعران نیز ایمان و عمل صالح داشته و همواره به یاد خداوند هستند و با ظلم و ظالم مبارزه می کند که این دست از شاعران مورد علاقه قرآن کریم هستند.

استاد برجسته حوزه ابراز داشت: به تاریخ اسلام که نگاه می کنیم می بینیم گاهی یک بیت شعر کار یک کتاب را می کند و اشعار خوب می تواند معارف دین را در خود جا دهد.

وی گفت: شعر جایگاه ویژه ای در بین جوامع دارد و شاعران خوبی نیز در زمان ائمه معصومین(ع) بودند که سرودن شعرهای زیبا برای غدیر از جمله اشعار برجسته آن ها بود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: گاهی یک بیت شعر گروهی را تکان می دهد و می تواند حادثه ساز باشد.

وی از شاعران خواست در خصوص اقدامات ننگین تکفیری ها نیز شعر بگویند چرا که آن ها در حال نابودی هستند.

ریشه تروریسم وهابیت است

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: در حال آماده کردن کتابی هستیم و از فتوای مفتی های وهابی، رسانه های آنها و درس هایشان مطالبی آوردیم که ثابت می کند ریشه تروریسم، وهابیت است و دنیا امروز به این عقیده رسیده است.

وی با بیان اینکه دو کنگره بزرگ مبارزه با جریان های تکفیری در قم برگزار شد، افزود: این کنگره ها نتایج خوبی به همراه داشته و عالمانی از 80 کشور در این کنگره شرکت کردند که بر این امر اجماع داشتند که وهابیت عامل کشتار و خونریزی است.

آیت الله مکارم همچنین به شاعران توصیه کرد در خصوص شهدای مدافع حرم همچنین مذمت عرفان های کاذب نیز شعر بگویند.

وی ابراز داشت: به شعر علاقه زیادی دارم و از شاعران قدیم حافظ و از شاعران معاصر کتاب شهریار را کنار بسترم دارم که خواندن این اشعار خستگی انسان را می زداید و به انسان آرامش می دهد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: نوارهایی که اشعار خوبی دارند را هم گوش می دهم و نوه هایم را به شعر تشویق می کنم.


منبع: مهر