تبیان، دستیار زندگی
دومین جشنواره ادبی نذر شعر در بزرگداشت مقام حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان دومین جشنواره ادبی نذر شعر منتشر شد

دومین جشنواره ادبی نذر شعر در بزرگداشت مقام حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

بخش ادبیات تبیان
جشنواره ادبی نذر شعر

فراخوان دومین جشنواره ادبی نذر شعر در بزرگداشت مقام حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) توسط فرهنگسرای خاتم منتشر شد.

این جشنواره به مناسبت دهه کرامت و با هدف ترویج و احیای شعر آیینی و تجلیل از مقام شامخ اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر برگزار ودر اختتامیه آن  از شاعران آیینی برگزیده تجلیل خواهدشد.

در این جشنواره  از تمامی دوستداران اهل بیت(ع ) و به ویژه شاعران دلباخته حضرات معصومین دعوت می شود اشعاری را که در ستایش حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) سروده اند، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب در قالب مجموعه ای منتشر شود.

علاقمندان برای شرکت در جشنواره ادبی«نذر شعر» می توانند با موضوع بزرگداشت مقام والای حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آثار خود را تا 24 مرداد ماه در قالب اشعار به صورت آزاد از طریق ارسال به صندوق پستی الکترونیکی farhangsarayekhatam@yahoo.com ، یا مراجعه به سایت فرهنگسرای خاتم (ص) به نشانی khatam.farhangsara.ir ، به دبیرخانه این جشنوره ارائه کنند.

آثار ارسالی به این جشنواره تا تاریخ 24 مرداد تجمیع و پس از داوری، در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می گیرند. به نفرات اول تا هشتم این جشنواره نیز هدایایی به رسم یاد بود اهدا می شود.

مجموعه اشعار برگزیده نخستین دوره جشنواره ادبی نذر شعر در سه بخش سنتی، شعر نو و شعر کودک در خرداد ماه امسال به چاپ رسید و در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران رونمایی شد. نخستین جشنواره ادبی نذر شعر سال گذشته همزمان با زادروز ولادت حضرت امام رضا(ع) با داوری بیش از 600 اثر و معرفی و تقدیر از 23 شاعر برگزیده رضوی از سراسر کشوربرگزار شد و عمده اشعار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نیز از استانها و شهرستانها بود.

برنامه های فرهنگی دهه کرامت از اول تا 11 ذیقعده ( ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت امام رضا (ع) ) مصادف با 14 تا 24 مرداد برگزار می شود و فرهنگسرای خاتم(ص) مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 علاوه بر جشنواره ادبی نذر شعر ، در این دهه ویژه برنامه هایی برگزار خواهد کرد.

دبیر خانه دومین جشنواره ادبی «نذر شعر» در فرهنگسرای خاتم (ص) به نشانی یافت آباد،خیابان حیدری جنوبی،خ شهید پژاند، تا 24 مرداد آماده دریافت آثار شاعران است.


منبع: مهر