تبیان، دستیار زندگی
بالاخره یک هشتم طلایی رسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاخره یک هشتم طلایی رسید

سکه

الوعده وفا؛ دبیركل بانك مركزی از ورود سكه‌های یك‌گرمی بانك مركزی به بازار تا حدود دو ماه دیگر خبر داد و تاخیر در ورود‌ آن‌ها را به دلیل وجود تعداد كافی و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه عنوان كرد.

سیدمحمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره ورود سكه‌های( یک) گرمی به بازار اظهار كرد: ضرابخانه بانك مركزی در حال حاضر مشغول ضرب سكه‌های (یک)گرمی است. ما می‌خواهیم تیراژ این سكه‌ها به حدی برسد كه وقتی به بازار آمد به حد كافی وجود داشته باشد و بازار سیاه و رانت برای آن ایجاد نشود.

در حال حاضر حدود 200 هزار سکه از نوع یک گرمی ضرب شده و با افزایش میزان آن به حدود 1 میلیون، سکه ها به بازار ریخته خواهد شد.

همچنین اعلام شد، در بسته‌بندی این سکه، کاغذ امنیتی با شش مشخصه قرار گرفته است؛ یک مورد دیگر امنیتی در بسته‌بندی سکه‌های گرمی، شماره سریالی است که به عنوان شناسنامه تولید سکه‌ها که روز و زمان تولید آن درج می‌شود. مرکب چاپ سریال نیز فلورسنتی است که زیر لامپ uv تبدیل به رنگ نارنجی می‌شود.

پیش بینی ما این است که با سپری شدن ماه های محرم و صفر و شروع مراسم ازدواج و جشن های متفرقه در کشور ورود سکه های 1 گرمی به بازار آغاز خواهد شد.