تبیان، دستیار زندگی
یکی از راههای حل مشکلات مالی این است که مخارج خود را تنظیم کنید. چیزی که ما هزینه های ضروری می نامیم ثابت و مشخص نیست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخارج خود را تنظیم کنید!

آدمک

کتاب ثروتمند ترین مرد بابل اثری است از جورج کلاسون ترجمهء مهدی مجردزاده کرمانی که در صد و شصت و هشت صفحه تنظیم شده است. این کتاب حاوی راهنمایی های عملی و ارزشمندی است که می تواند به رفع کمبودها و مشکلات مالی کمک کند. این کتاب هم به لحاظ ادبی و هم به لحاظ راهنماییهای مالی و اقتصادی جالی توجه است. از حیث ظاهر مجموعه ای از داستانهای واقعی است که با لحنی گیرا و پرکشش بیان شده اند که بر اساس آن شما می توانید به راهکارهای سودمندی جهت تنظیم مخارج خود و نیز چگونه چند برابر کردن اندوخته خود و نیز سرمایه گذاری و پس انداز و ... دست یابید.

مخارج خود را تنظیم کنید!

یکی از راههای حل مشکلات مالی این است که مخارج خود را تنظیم کنید. چیزی که ما هزینه های ضروری می نامیم ثابت و مشخص نیست، بلکه با افزایش درآمد، دائما رشد می کند، تا اینکه مساوی درآمدمان شود، مگر آن که جلو آن را بگیریم.

هرگز هزینه های ضروری را با آرزوها و هوسهای خود اشتباه نکنید. هر یک از شما به علاوه خانواده های محترمتان، هوسهایی دارید که درآمدتان جوابگوی آن نیست. پس درآمد شما صرف ارضاء هوسهایی می شود که پایان ناپذیر است و همیشه بعضی از آنها به صورت ارضاء نشده باقی می مانند.

درباره شیوه های عادتی زندگی خود فکر کنید. چه بسا مخارجی در زندگیتان هست که اگر عاقلانه بیندیشید ممکن است آنها را حذف کنید و یا کاهش دهید. شعارتان این باشد که نهایت استفاده را از در آمد خود بکنید و چیزی هدر ندهید. پس خواسته ها و آرزوهای خود را جایی بنویسید و آنگاه ببینید که چه مقدار از آنها با نه دهم درآمدتان قابل تأمین است. آنها را که ضروری ترند نگاه دارید و بقیه را خط بزنید. آنها را به انبوه نیازهای غیر قابل تأمین خود بیفزایید و از این بابت متأسف نباشید. مخارج ضروری خود را بودجه بندی کنید و هرگز به یک دهم آن که موجب زیاد شدن پس انداز شما می شود دست نزنید. پس مطابق بودجه خود خرج کنید تا پول کافی برای تأمین نیازهای ضروری و لذایذ و خواسته های ارزشمند خود داشته باشید، بدون آنکه مجبور شود بیش از نه دهم درآمد خود را خرج کنید.

مطــابق بودجه خود خرج کنید تا پول کافی برای تأمین نیازهای ضروری و لذایذ و خواسته های ارزشمند خود داشته باشید، بدون آنکه مجبور شود بیش از نه دهم درآمد خود را خرج کنید.

جهت خرید کتاب ثروتمند ترین مرد بابل کلیک نمایید.

کلیک کنید: نمایشگاه مجازی

تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتب روانشناسی کلیک کنید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک نمایید.

جهت خرید کتب ادبی کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای بازی وسرگرمی کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک نمایید.