تبیان، دستیار زندگی
فکر می کنید بهترین زمان برای انجام دادن یک معامله تجاری چه زمانی است؟ جواب : درست بعد از اینکه یک فروش خوب داشته اید . فکر میکنید چرا اینگونه است؟ دلیل این است که بعد از آنکه شما یک فروش انجام می دهید عزت نفس و درواقع اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده اید..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روان شناسی فروش

فکر می کنید بهترین زمان برای انجام دادن یک معامله تجاری چه زمانی است؟ جواب : درست بعد از اینکه یک فروش خوب داشته اید .

فکر میکنید چرا اینگونه است؟ دلیل این است که بعد از آنکه شما یک فروش انجام می دهید عزت نفس و درواقع اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده اید . (ص 41)

برایان تریسی در کتاب روان شناسی فروش اصول و قواعد فروش موفق را به ما می آموزد . چنانکه از جملات بالا دستگیرتان شد ، او اصرار دارد تا به خواننده منتقل کند که یک فروش موفق بیشتر از اتکا به قواعد تجاری ، متکی به دانش روانی فرد فروشنده است .

بنابراین برایان تریسی در کنار آموزش راههای یک فروش موفق ، مفاهیم روانشناسی مورد نظرش را نیز به خواننده منتقل می کند . نکاتی که او در این کتاب به آنها اشاره می کند ، عناوینی از این دست اند :

" شخصیت فروشنده و نقش آن در فروش ، خودباوری در فروش ، رسیدن به مهارت ، خودباوری ، عامل رابطه ، تشخیص اهداف ، کاربرد کلمات ، و ..."

برایان تریسی در نگارش کتاب ، در پایان هر فصل یک تمرین عملی برای خواننده ارائه می کند و این بر بار کاربردی بودن این کتاب می افزاید .

فهرست مطالب

  1. بازی داخلی فروش
  2. تنظیم و اجرای اهداف فروش
  3. چرا مردم خرید می کنند
  4. فروش ابداعی
  5. کسب اطلاعات بیشتر
  6. نیروی تلقین
  7. مراحل فروش
  8. 10 روش برای موفقیت در فروش

گزیده ای از متن کتاب

"  رابطه مستقیمی بین خودباوری و اعمال و تاثیرات وجود دارد . همیشه شما با استفاده از خودباوری و شخصیت ثابت کاری را اجرا می کنید . همه ی تغییرات و پیشرفتهای شما در زندگی وقتی شروع می شود که شما خودباوری و برنامه های شخصی خود را تغییر و پیشرفت دهید ... به عنوان مثال در فروشندگی برای جذب مشتری باید ابتدا خودتان را باور داشته باشید . در این صورت جذب مشتری برایتان کاری ندارد "(ص27)

" قدرت تصویرسازی عالی ترین قدرت طراحی شده بوسیله انسان است . این مطلب به شما می گوید که همه ی پیشرفت ها در زندگی شما با یک تصویر پیشرفت در ذهن شما ایجاد شده است" (ص70)

" بزرگتریت اشتباه فروشندگان آماتور این است که از مشتریان خود می خواهند به خواسته ی آنها عمل کنند و مشتری به انگیزه خود کالایی را خریداری نکند " (77)

" همیشه مشتری کالایی را می خرد که معروف تر باشد و نام کارخانه آن را به کرات شنیده باشد .، حتی اگر قیمت زیادی داشته باشد. اگر این مساله برای مشتری مهم باشد وقتی فروشنده تاکید بر قیمت پایین کالای خود داشته باشد ، درواقع فرصت فروش را از دست داده است" (ص79)

درباره مولف

برایان تریسی تاجر موفق و یکی از سخنرانان حرفه ای و درجه اول در دنیا است . وی حدود 22 تجارت متفاوت را شروع ساخته و اداره کرده است . او برای بیش از 250000 نفر هر ساله در سراسر آمریکا ، کانادا ، اروپا ، استرالیا ، و آسیا سخنرانی می کند .

برای خرید این كتاب از طریق بخش تجارت الكترونیك كلیك كنید