تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان در مورد علت پیر شدن انسان نظریه‌های مختلفی پیشنهاد کرده‌اند. یکی از نظریات می‌گوید سلول‌های مغز می‌میرند و سلول‌های تازه دیگر جای آنها را نمی‌گیرند. بنابراین به خاطر مرگ سلول‌های مغز، علائم پیری در افراد به وجود م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا پیر می‌شویم؟


دانشمندان در مورد علت پیر شدن انسان نظریه‌های مختلفی پیشنهاد کرده‌اند.

یکی از نظریات می‌گوید سلول‌های مغز می‌میرند و سلول‌های تازه دیگر جای آنها را نمی‌گیرند. بنابراین به خاطر مرگ سلول‌های مغز، علائم پیری در افراد به وجود می‌آید. این نظریه نمی‌تواند کاملاً صحیح باشد، زیرا افرادی که در تصادفات، آسیب مغزی شدیدی دیده‌اند نشانه‌های پیری در آنها مشاهده نشده است.

با سپری شدن عمر، سلول‌های تکثیر شونده دچار اشتباه می‌شوند. این اشتباهات، تغییراتی در فعالیت اندام‌ها به وجود می‌آورد و منجر به پیری می‌شود.

نظریه دیگر این است که مواد شیمیایی نامطلوب کم‌کم در بدن انباشته می‌شوند. در افراد مسن، با گذشت زمان مقدار زیادی از این مواد جمع شده است و بدنشان را پیر کرده است.

سلول‌های ما دائماً در حال تکثیر هستند. برخی دانشمندان معتقدند که با سپری شدن عمر، سلول‌های تکثیر شونده دچار اشتباه می‌شوند. این اشتباهات، تغییراتی در فعالیت اندام‌ها به وجود می‌آورد و منجر به پیری می‌شود.

چیزی که با اطمینان می‌توان گفت این است که بیشتر مردم می‌خواهند تا حد ممکن با پیری مبارزه کنند.

* مطالب مرتبط در این سایت :

تغذیه ی افراد مسن

تغذیه سالمندان

بیماری های مرتبط با تغذیه در دوران پیری

بهداشت سالمندان

سالمندی بهنجار

سالمندان را دریابیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.