تبیان، دستیار زندگی
زایمان فرآیندی پیچیده و طاقت‌فرسا است و صرف‌نظر از طبیعی یا سزارین بودن آن، فشار زیادی را به مادر وارد می‌كند. به همین علت این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش های پس از زایمان

ورزش های پس از بارداری

زایمان فرآیندی پیچیده و طاقت‌فرسا است و صرف‌نظر از طبیعی یا سزارین بودن آن، فشار زیادی را به مادر وارد می‌كند. به همین علت این روز‌ها پزشكان بر بازتوانی پس از زایمان تاكید فراوان دارند تا خانم باردار پس از وضع حمل هر چه زودتر بتواند به وضعیت طبیعی خود بازگردد. در این بین نقش ورزش در رسیدن به این امر مهم، بسیار حیاتی است. این هفته و هفته‌های آینده با ما باشید تا شما را با ورزش‌های پس از زایمان آشنا كنیم.

حركت اول:

حركت ساده، اما در عین حال مهمی را برای شما انتخاب كرده‌ایم.

پس از دراز كشیدن روی زمین، زیر پاها را با دو دست گرفته و سعی كنید پاها را به هم نزدیك كنید. این حركت ساده را 30 مرتبه در 3 مرحله با فاصله یك دقیقه انجام دهید.

حركت دوم:

این حركت هم شباهت بسیاری به حركت قبلی دارد، با این تفاوت كه در این حركت عضلات نزدیك‌كننده و دوركننده لگن تقویت می‌شوند. نقش این عضلات حفظ قوام رحم در دوران سالمندی است كه فرد در این دوران دچار افتادگی رحم نشود.

این حركت را مطابق شكل به صورت زیگزاگی برای هر دو پا انجام دهید. 15 مرتبه در 3 مرحله با فاصله یك دقیقه برای این حركت كافی است.

حركت سوم:

پس از گرم شدن عضلات لگن سراغ مشكل‌ترین بخش این جلسه می‌رویم كه می‌بایست به دقت، مطابق شكل این حركت را انجام دهید.

برای انجام این حركت ابتدا روی زمین به پهلو دراز بكشید و یك بار پای راست را بالا بكشید و پس از كامل كردن 15 تایی حركت، آن را برای پای چپ اجرا كنید.

همان‌طور كه گفته شد این حركت را 15‌‌مرتبه و در 3 مرحله با فاصله یك دقیقه یك بار برای پای چپ و یك بار برای پای راست انجام دهید.

آرش تاج

*مطالب مرتبط:

بهترین موقع ورزش

نکاتی برای بارداری سالم

ورزش چه تاثیری بر بارداری دارد؟

ورزش های مخصوص برای بهبود کمردرد بارداری

رابطه فعالیت مادر باردار و هوش نوزاد

اهمیت ورزش در دوران بارداری

کاهش عوارض پس از زایمان با ورزش

خانم ها کی ورزش کنند؟

نظریه جدید پزشكان درباره ورزش زنان باردار

شنا در دوران بارداری مفید است یا مضر؟

تاثیر ورزش در زنان باردار

ورزش در دوران بارداری

6 دلیل دیگر برای ورزش بیشتر

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.