تبیان، دستیار زندگی
نتایج یک پژوهش علمی نشان می دهد: آوای قرآن تأثیر مثبتی بر درمان ناباروری زوجین دارد. دکتر نیره خادم با ارائه ی مقاله ای در اولین همایش سراسری انجمن متخصصان زنان، مامایی و نازایی، صدا درمانی را یکی از روش های طب مکمل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آوای قرآن، شفابخش است


نتایج یک پژوهش علمی نشان می دهد: آوای قرآن تأثیر مثبتی بر درمان ناباروری زوجین دارد.

دکتر نیره خادم با ارائه ی مقاله ای در اولین همایش سراسری انجمن متخصصان زنان، مامایی و نازایی، صدا درمانی را یکی از روش های طب مکمل در جهت بهبود نازایی عنوان کرده است.

در این پژوهش که با هدف بررسی صدا درمانی بر موفقیت تلقیح داخل رحمی انجام شده، آمده است که 327 زوج نابارور متقاضی انجام مراحل ابتدایی عمل تلقیح داخل رحمی یا IUI* به صورت تصادفی در سه گروه قرآن، موسیقی و شاهد تقسیم و بررسی شدند.

در این تقسیم بندی، 110 نفر با صوت قرآن، 105 نفر با موسیقی و 112 نفر به عنوان شاهد(یعنی بدون استفاده از روش خاصی) مراحل درمان را گذراندند.

نتایج این پژوهش از وجود ارتباط معناداری میان پاسخ مثبت به آزمایش ها در بخش های مختلف درمان را در گروه گوش کننده به قرآن نشان داده است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که در گروه قرآن از میان 110 نفر شرکت کننده در آزمون های باروری، 18 مورد پاسخ مثبت به درمان در هر سیکل (IUI) دیده شده است.

این در حالی است که در گروه گوش کننده به موسیقی از میان 105 نفر تنها 10 مورد پاسخ مثبت و در گروه شاهد از میان 112 نفر، تنها 6 مورد پاسخ مثبت به این آزمون ها یافت شده است.

*(INTRA-UTERINE INSEMINATION)


*مطالب مرتبط در این سایت:

- آوای روح افزا

- تأثیر تغذیه بر اخلاق

- تغذیه درمانی ناباروری

- پیشگیری و درمان نازایی با ورزش

- تاثیر تغذیه بر افزایش باروری

- موسیقی از اضطراب می کاهد

- موسیقی ملایم گوش کنید تا راحت بخوابید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.