تبیان، دستیار زندگی
کارشناسان تغذیه می گویند عادات اجتماعی و ذائقه طرفداران میوه با دوستداران سبزیجات متفاوت است. به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز، طرفداران سبزی جات بیشتر علاقه به خوردن غذاهای تند و ادویه دار دارند و از پذیرایی از میهما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت طرفداران میوه و دوستداران سبزیجات


کارشناسان تغذیه می گویند عادات اجتماعی و ذائقه طرفداران میوه با دوستداران سبزیجات متفاوت است. به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز، طرفداران سبزی جات بیشتر علاقه به خوردن غذاهای تند و ادویه دار دارند و از پذیرایی از میهمان ها لذت می برند.

بررسی 800 نفر نشان داد دوستداران میوه های شیرین به خوردن دسر علاقه نشان می دهند و چندان اهل پذیرایی از میهمان ها نیستند. پژوهشگران دانشگاه ایلینویز می گویند درک و شناخت این تفاوت ها می تواند به ترویج تغذیه سالم و کاهش مصرف خوراکی های آماده کمک کند.

محققان با انجام مصاحبه هایی از مغازه داران و تکمیل پرسشنامه هایی در مورد عادات و تمایلات غذایی، افراد را به دو گروه طرفداران میوه و طرفداران سبزی جات تقسیم بندی کردند. کسانی که از پذیرایی از میهمان ها لذت می برند و غذاهای جدید و ادویه دار می خورند، سبزی جات را ترجیح می دهند. اما کسانی که غذاها و دسرهایی را می پسندند که سریع تهیه می شود و کمتر میهمان به خانه دعوت می کنند، بیشتر میل به خوردن میوه دارند. پروفسور برایان ونسنک می گوید با پرسیدن چند سوال ساده مانند روش های آشپزی و غذاهای مورد علاقه افراد، می توان طرفداران میوه یا سبزی جات و طرفداران هر دو آن ها و نیز کسانی که به هیچ کدام علاقه نشان نمی دهند را مشخص کرد. این اطلاعات در ارایه توصیه هایی در مورد نحوه تغذیه و ترویج تغذیه سالم می تواند مفید واقع شود.


* مطالب مرتبط:

- خواص سبزی ها

- خواص میوه ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.