• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
  • تعداد بازديد :
  • 10752
  • يکشنبه 23/9/1382
  • تاريخ :

رژیم غذایی كشورهای حاشیه مدیترانه خطر سكته و سرطان را كاهش می دهد

دانشمندان در یك مطالعه جدید نشان دادند رژیم غذایی رایج در میان ساكنان كشورهای حاشیه دریای مدیترانه كه شامل مصرف زیاد پنیر، مغزهای خوراكی( گردو، بادام، فندق و ...)، ماهی و روغن زیتون است، خطر بروز سكته و سرطان را به میزان زیادی كاهش می دهد.

محققان دانشگاه آتن در یونان، پس از مطالعه رژیم غذایی 22 هزار تن از ساكنان این كشور متوجه شدند رژیم غذایی كشورهای مدیترانه ای موجب شده كه احتمال بروز سكته در ساكنان این منطقه 33 درصد كمتر و خطر ابتلا به سرطان 24 درصد كمتر از مصرف كنندگان سایر رژیم های غذایی باشد.

رژیم غذایی ساكنان مناطق مدیترانه ای در كشورهای مختلف متفاوت است، اما معمولا در این كشورها مصرف گوشت قرمز تنها یك یا چند بار در ماه و مصرف گوشت مرغ، تخم مرغ و شیرینی جات نیز یك بار در هفته صورت می گیرد.

سبزیجات، میوه، آجیل، حبوبات، گندم سبوس دار، روغن زیتون، پنیر، ماست و گوشت ماهی بخش عمده رژیم غذایی ساكنان این منطقه را تشكیل می دهند.

دانشمندان عقیده دارند كه هیچ كدام از مواد مصرفی در این رژیم به تنهایی موجب افزایش سطح سلامتی افراد نشده و احتمالاً اثر متقابل مواد غذایی مختلف موجود در این رژیم غذایی، موجب كاهش خطر سكته و سرطان شده است.

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
ایران حسینی
عالی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 20/2/1390 - 16:5
yousef_shz
با تشکر از زحمات تبیان خیلی خوب بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 25/12/1387 - 19:53
sadaftanha
با وجود اینکه کل مطلب کم بود اما بسیار عالی بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 7/6/1387 - 5:37
ستاره صمدی
مطلب مختصر و مفیدی بود؛ استفاده کردم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 10/2/1387 - 16:53
h_salahi
تشکر از مطلب خوبتان ادامه بدهيد انشاالله موفق باشيد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 14/8/1386 - 5:27