تبیان، دستیار زندگی
دنیا چند دهه ‏ای است با پدیده‏ای به نام شهرهای بیدار مواجه شده‏ است. انسان‏ ها احترام زیادی برای شکم شان قائلند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی رستوران‏ ها نمی‏ خوابند

رستوران در شب

دنیا چند دهه ‏ای است با پدیده‏ای به نام "شهرهای بیدار" مواجه شده‏ است.

انسان‏ ها احترام زیادی برای شکم شان قائلند و این موضوع هیچ ربطی به ملیت و فرهنگ آن ها ندارد. کافی است اولین سیگنال با مضمون "من گرسنه ‏ام" به مغز آدمیزاد مخابره شود تا او را به نزدیک ‏ترین مکان برای تهیه غذا راهنمایی کند.

شاید ما ایرانی ‏ها فکر کنیم جزو پُرخورترین ملت‏ های دنیا هستیم اما یک ضرب‏المثل معروف آمریکایی در باره شکم وجود دارد که می ‏گوید:

"the way to a man’s heart is through his stomach" به این معنا که "راه ورود به قلب یک مرد از معده‏ اش می‏ گذرد!" پس براساس این ضرب‏المثل، خانم‏ های آمریکایی باید برای به دست آوردن قلب شوهرانشان، کدبانوی قابلی باشند.

اما وقتی انسان گرسنه شود دیگر وقت و بی ‏وقت نمی‏ شناسد و باید به سرعت فکری به حال آن کرد.

خوشبختانه دنیای مدرن برای هر مشکلی راه حلی جدید و معمولا راحت پیش پای انسان قرار می ‏دهد.

غذاهای نیمه حاضری و انواع اقسام قوطی‏ های کنسرو در این مواقع چاره سازند. چند دهه‏‏ای است که دنیا با پدیده‏ای جدید به نام "شهرهای بیدار" آشنا شده است. این اصطلاح به شهرهایی گفته می ‏شود که در 24 ساعت شبانه روز، استراحت و آرامش ندارند و همیشه انواع و اقسام خدمات در اختیار مردم است.

یکی از مهم‏ ترین مراکز پُر مشتری در شهرهای بیدار، رستوران ‏ها و فست‏ فودهای شبانه‏اند. کشورهای صنعتی و بزرگ مانند آمریکا، چین، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان و استرالیا بیشترین تعداد رستوران‏ های همیشه فعال را دارند و در این میان، آمریکا به لحاظ آماری در صدر این فهرست است.

در شهرهای لس‏آنجلس و لاس و گاس در هر خیابان معروف می ‏توان حداقل یک رستوران شبانه روزی پیدا کرد و دلی از عزا در آورد. رستوران "فرد 62" در خیابان ورمونت لس‏آنجلس معروف ‏ترین و البته گران ‏ترین رستوران 24 ساعته این شهر محسوب می ‏شود.

رستوران‏ های "مورنز" و "کانترز دلی" هم از دیگر رستوران ‏های معروف لس‏آنجلس هستند. نکته جالب توجه وجود یک رستوران ایرانی میان رستوران ‏های 24 ساعته این شهر است؛ رستوران "شمشیری" با ارائه منوی غذاهای ایرانی، مشتریان فراوانی برای خود دست و پا کرده است.

در کشور کانادا و در کنار آبشار نیاگارا هم رستوران "نیاگارا" به طور شبانه‏ روزی فعالیت می ‏کند. گویا آن ‏ور آبی‏ ها به بیداری در نیمه شب بیشتر عادت دارند و بیشتر گرسنه‏ شان می‏ شود.

اصغر اصغری – همشهری جوان

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

*مطالب مرتبط:

درباره غذاهای آماده بیشتر بدانید

اگر به رستوران رفتید...

غذا خوردن سالم در رستوران

تاریخچه پیدایش فست ‌فود

اثرات مضر غذاهای آماده

غذاهای آماده و فوری را کم بخورید (Fast Foods)

تلاش برای رفع اتهام از پیتزا

سالم‌سازی ساندویچ‌؛ چرا و چگونه؟

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.