تبیان، دستیار زندگی
بایستی روزانه حداقل 2 واحد میوه و 3 واحد سبزیجات مصرف کنیم. در حالی كه بیشتر مردم كمتر از این مقدار میوه و سبزی در روز مصرف می‌كنند. ما راه كارهای زیر را برای افزایش وعده‌های مصرفی میوه و سبزی توصیه می‌كنیم. 1– وعده اصلی غذ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از مصرف میوه و سبزی غافل نشوید


بایستی روزانه حداقل 2 واحد میوه و 3 واحد سبزیجات مصرف کنیم. در حالی كه بیشتر مردم كمتر از این مقدار میوه و سبزی در روز مصرف می‌كنند.

ما راه كارهای زیر را برای افزایش وعده‌های مصرفی میوه و سبزی توصیه می‌كنیم.

1– وعده اصلی غذای خود را با سبزیجات آغاز كنید: پیش از آنكه غذای اصلی را در بشقاب قرار دهید، سالاد، سبزیجات یا كاهو میل كنید. پس از صرف سبزی یا سالاد به سراغ غذای اصلی بروید. از آنجایی كه در زمان گرسنگی صرف غذا را با سبزیجات شروع می‌كنید، بنابراین احتمالاً سبزی و سالاد بیشتری خواهید خورد.

2– سالاد مخصوص درست كنید: یك بسته 250 گرمی كاهو، كمی بیش از یك وعده غذایی حجم دارد. یك گوجه‌فرنگی متوسط، یك سیب متوسط و یك چهارم فنجان كشمش به آن اضافه كنید تا ارزش غذایی آن بیشتر شود.

3– استفاده از سبزیجات را برای خود آسان كنید: اگر فرصت كافی برای تمیز كردن و خرد كردن سبزیجات ندارید، آنها را به صورت آماده تهیه كنید. نگران اختلاف قیمت آن نباشید.

این اختلاف قیمت بسیار كمتر از بهایی است كه در اثر نخوردن سبزیجات و از دست دادن سلامتی خود برای خرید دارو پرداخت خواهید كرد. می‌توانید در تهیه سالاد از میوه‌های كمپوت شده استفاده كنید. همچنین می‌توانید میوه‌ها را خشك كنید و در همه فصول سال مورد استفاده قرار دهید.

4– از نوشیدنی ها استفاده كنید: هر چند كه نوشیدن آب میوه به اندازه خوردن میوه تازه، فیبر غذایی را به بدن نمی رساند، ولی باز هم راه خوبی برای رسانیدن ویتامین ها به بدن است. می‌توانید بنابر ذائقه خود میوه‌های مختلف را به همراه ماست یا شیر در مخلوط‌كن ریخته و یك عصرانه درست كنید.

5– از سبزیجات در پیتزا استفاده كنید. پیتزای گوشت را فراموش كنید. به جای آن پیتزای سبزیجات سفارش دهید. به این ترتیب در هر قطعه پیتزا سبزیجات تنوری میل خواهید كرد.

6– آنها را در غذا پنهان كنید: شما می‌توانید هویج خرد شده را به مایه ماكارونی و یا لازانیا اضافه كنید. از پوره سیب‌زمینی برای غلیظ كردن سوپ استفاده كنید و به این شكل مصرف سبزیجات را افزایش دهید.


*مطالب مرتبط:

- سبزی ها

- میوه ها

*دستور تهیه چند نوع دسر و نوشیدنی میوه ای:

- نوشیدنی توت فرنگی و شیر

- نوشیدنی تابستانی

- نوشیدنی زردآلو و گردو

- دسر هندوانه

- دسرهلو یا زردآلو

- سایر دسرها

ترجمه ی دكتر فرشته شهیدزاده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.