تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب می خواهیم ویتامین هایی که برای سلامت قلب، دستگاه عروق، سیستم ایمنی و دستگاه تناسلی آقایان مفیدتر هستند را عنوان کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویتامین های مورد نیاز آقایان

در این مطلب می خواهیم ویتامین هایی که برای سلامت قلب، دستگاه عروق، سیستم ایمنی و دستگاه تناسلی آقایان مفیدتر هستند را عنوان کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
مکمل

خوشبختانه روز به روز تعداد آقایانی که نگران وضعیت سلامت عمومی خود هستند و می خواهند در همه حال سرحال باشند افزوده می شود. به همین دلیل نیز نسبت به مصرف مکمل ها علاقه بیشتری نشان می دهند. در این مطلب می خواهیم ویتامین هایی که برای سلامت قلب، دستگاه عروق، سیستم ایمنی و دستگاه تناسلی آقایان مفیدتر هستند را عنوان کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

سلامت آقایان و اهمیت مکمل ها

برخی از مکمل ها مانند لیکوپن و ویتامین E، برای برخی ارگان ها مانند پروستات و برطرف کردن اختلالات ادراری مفید هستند. برخی دیگر مانند اسیدآمینه ها بیشتر برای حفظ قدرت عضلانی و نشاط جنسی به کار می روند و برخی دیگر مانند روغن ماهی معمولاً برای حفظ سلامت رگ های خونی، قلب و مغز مورد استفاده قرار می گیرد. مهم این است که شناخت درستی در خصوص این مکمل ها داشته باشید.

ویتامین ها و سلامت آقایان

صحبت کردن در خصوص این ویتامین ها به این معنی نیست که هر کس می تواند خودسرانه آن ها را مصرف کند. قصد ما صحبت از اثرات این ویتامین ها است. اگر تصور می کنید به هر یک از این مکمل ها نیاز دارید بهتر است قبل از هر اقدامی با یک پزشک مشورت کنید

تمام ویتامین ها برای سلامتی مفید هستند اما جذب برخی از آن ها از طریق مصرف مواد غذایی سخت تر است. علاوه بر این سبک زندگی پرتنش ما نیز می تواند باک برخی از ویتامین ها را خالی کند. بنابراین لازم است که در کنار تغذیه ای سالم در صورت لزوم مکمل نیز مصرف کنید. به همین دلیل توصیه می شود که با یک پزشک در خصوص مصرف ویتامین ها مشورت کنید.

بتاکاروتن و ویتامین A
بتاکاروتن و ویتامین A آنتی اکسیدان های مهمی هستند که از بدنتان در برابر سرطان و آسیب های سلولی محافظت می کنند. این دو آنتی اکسیدان برای ترمیم و رشد سلولی، محافظت از قلب و کاهش سرعت پیشرفت پوکی استخوان مفید هستند.

ویتامین B کمپلکس
خانواده B خانواده پرتعدادی است. مهم است که از تمام ویتامین های این گروه بهره مند باشید. این ویتامین ها برای همه چیز به خصوص برای بهبود خلق و خوی یا کنترل میزان استرس (مانند ویتامین B1،B5) موثر هستند. ویتامین B3 ،B6 ،B12 و اسیدفولیک تأثیر زیادی در سلامت قلب، رگ های خونی و کنترل فشار خون دارند. از دیگر خانواده این ویتامین ها می توان به کولین و اینوزیتول (B7) اشاره کرد که نقش مهمی در عملکرد کبد دارند.

ویتامین C
حتماً می دانید که ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این ویتامین همچنین در دفع فلزات سنگین و کاهش علائم آلرژیک نقش دارد و به ترمیم زخم ها، تقویت رگ های خونی و حفظ سلامت مفاصل کمک می کند.

ویتامین E
ویتامین E نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است. این ویتامین روی سلامت پوست نقش دارد و به تسریع روند بهبود زخم ها و کاهش جای زخم کمک می کند. این ویتامین برای پیشگیری و درمان بزرگی خوش خیم پروستات و بیماری های قلبی نقش موثری دارد.

ویتامین ای

ویتامین D
ویتامین D نقش تعیین کننده ای در عملکرد سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل و پیشگیری از ابتلا به دیابت دارد.

نکته مهم

صحبت کردن در خصوص این ویتامین ها به این معنی نیست که هر کس می تواند خودسرانه آن ها را مصرف کند. قصد ما صحبت از اثرات این ویتامین ها است. اگر تصور می کنید به هر یک از این مکمل ها نیاز دارید بهتر است قبل از هر اقدامی با یک پزشک مشورت کنید. اطلاعات کافی در خصوص شرایط بدنی، بیماری ها یا داروهایی که مصرف می کنید را در اختیار پزشک قرار دهید و با صلاحدید وی مکمل مورد نیازتان را مصرف کنید.

در مطالب بعدی در مورد اسیدآمینه ها و مواد معدنی مورد نیاز آقایان توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

ادامه دارد...


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.