تبیان، دستیار زندگی
معمولاً سبزیجات نصف ویتامین C خود را در حین پخت از دست می‌دهند. باید بدانید که این ویتامین در آب حل می‌شود، به راحتی اکسید شده و نسبت به گرما بسیار حساس می‌باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویتامین C مورد نیاز بدن را چگونه تامین کنیم؟


معمولاً سبزیجات نصف ویتامین C خود را در حین پخت از دست می‌دهند. باید بدانید که این ویتامین در آب حل می‌شود، به راحتی اکسید شده و نسبت به گرما بسیار حساس می‌باشد.

ویتامین c

ویتامین C یکی از ضروری‌ترین عناصر مورد نیاز بدن ما است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و برای پیشگیری از خیلی از بیماری‌ها لازم است. در این مطلب کوتاه اصلی‌ترین منابع این ویتامین را ذکر می‌کنیم. با ما باشید.

برای تامین روزانه 92 میلی‌گرم ویتامین C می‌توانید به میوه‌ها و سبزیجات اعتماد کنید. میوه‌ها 52 میلی‌گرم، آب میوه‌ها 26 و سبزیجات 13 میلی‌گرم از این میزان را تامین می‌کنند. سوپ و کمپوت میوه‌ها نیز می‌توانند بخشی از این نیاز روزانه را تامین کنند.

فرقی نمی‌کند که میوه و سبزیجات به صورت خام یا پخته مصرف شود در هر حال این مواد غذایی بخشی از نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تامین می‌کنند.

به عقیده‌ی متخصصان تغذیه معمولاً سبزیجات نصف ویتامین C خود را در حین پخت از دست می‌دهند. باید بدانید که این ویتامین در آب حل می‌شود، به راحتی اکسید شده و نسبت به گرما بسیار حساس می‌باشد. بهترین روش برای اینکه سبزیجات سه چهارم ویتامین C خود را حفظ کنند بخارپز کردن است تا آبپز کردن.

در حالت کلی توصیه می‌شود که میوه و سبزیجات را تازه به تازه میل کنید، موقع شستشو به مدت طولانی در آب خیس نکنید و تا جایی که امکان دارد آن‌ها را با پوست میل کنید. هر چه مدت زمان پخت این مواد غذایی کمتر باشد بهتر است و بیش‌ترین میزان ویتامین‌های آن‌ها حفظ می‌شود.

به عقیده‌ی متخصصان تغذیه معمولاً سبزیجات نصف ویتامین C خود را در حین

پخت از دست می‌دهند. باید بدانید که این ویتامین در آب حل می‌شود، به راحتی

اکسید شده و نسبت به گرما بسیار حساس می‌باشد. بهترین روش برای اینکه سبزیجات سه چهارم ویتامین C خود را حفظ کنند بخارپز کردن است تا آب پز کردن

میوه‌های زیادی حاوی ویتامین C هستند. میوه‌های ریز بی‌دانه مانند بلوبری و غیره، انگور فرنگی، کیوی، پاپایه و توت‌فرنگی جزو میوه‌های سرشار از این ویتامین می‌باشند.

در بین سبزیجات نیز می‌توان به جعفری، شلغم، گیاه ترشک، فلفل دلمه ای قرمز، کلم، رازیانه یا فلفل اشاره کرد. متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه 110 میلی‌گرم ویتامین C دریافت کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: maxiscineces

مطالب مرتبط:

نقش ویتامین C در پیشگیری و درمان سرماخوردگی

ویتامین C علیه سرماخوردگی؟!

ویتامین ث، ویتامین سلامت

14 ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین C

آیا ویتامین C باعث بی خوابی می‌شود؟

ویتامین C

کمبود ویتامین C به مشکلات قلبی منجر می‌شود

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.