تبیان، دستیار زندگی
کوکیوتن (کوآنزیم کیوتن) به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی در بهبود علائم بیماری آلزایمر نقش دارد و مانع تحلیل سلول‌های مغز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فواید کیوتن (Q10)


کوکیوتن (کوآنزیم کیوتن) به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی در بهبود علائم بیماری آلزایمر نقش دارد و مانع تحلیل سلول‌های مغز می‌شود.

q10

یک دکترای داروسازی با بیان اینکه مصرف کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه می‌شود، گفت: بررسی انجام شده نشان دهنده تجویز خوراکی این ماده و موثر بودن آن در ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های لثه و التهاب ناحیه دندانی، خصوصاً در افرادی که دارای زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها هستند می‌شود.

دکتر بابک رضوان جو با اشاره به مفید بودن مصرف کوآنزیم کیوتن در بهبود سردردهای میگرنی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مصرف این ماده موجب کاهش استرس می‌شود.

وی در ادامه افزود: کوکیوتن عملکرد شبکیه‌ی چشم را بهبود بخشیده و مصرف آن در بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولا (شبکیه) موثر بوده و از ابتلای زودرس به آب مروارید و آب سیاه پیشگیری می‌کند.

این دکترای داروسازی گفت: کوکیوتن (کوآنزیم کیوتن) به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی در بهبود علائم بیماری آلزایمر نقش دارد و مانع تحلیل سلول‌های مغز می‌شود.

وی همچنین افزود: مصرف این شبه ویتامین از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای در پوست و چین و چروک زودرس پیشگیری می‌کند.

دکتر رضوان جو با تاکید بر اهمیت مصرف این ماده از طریق مواد غذایی طبیعی گفت: ماهیچه‌ی گاو، ماهی تن و سالمون، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و انواع مغزها مانند پسته، گردو، بادام و فندق حاوی مقادیر فراوانی از کوآنزیم کیوتن هستند.

مصرف کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه شده، بررسی انجام شده نشان دهنده

تجویز خوراکی این ماده و موثر بودن آن در ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری

از بیماری‌های لثه و التهاب ناحیه دندانی، خصوصاً در افرادی که دارای زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها هستند می‌شود

وی در ادامه یادآور شد: جعفری، کلم بروکلی، گل کلم و اسفناج، توت فرنگی، کشمش و سیب نیز از این ماده غنی هستند.

دکتر رضوان جو با اشاره به مطالعات انجام شده گفت: مصرف کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه شده، بررسی انجام شده نشان دهنده تجویز خوراکی این ماده و موثر بودن آن در ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های لثه و التهاب ناحیه دندانی، خصوصاً در افرادی که دارای زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها هستند می‌شود.

وی گفت: مصرف کیوتن حرکت اسپرم را در مردان نابارور اصلاح می‌کند و در زنان نیز از دستگاه تولید مثل حفاظت می‌کند.

دکتر رضوان جو تصریح کرد: مصرف این شبه ویتامین در افراد دیابتیک در جلوگیری از عوارض کاردیوپاتی (اختلال در عملکرد قلبی)، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) و نوروپاتی (ایجاد عوارض عصبی) موثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کوکیوتن به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی در بهبود علائم بیماری آلزایمر نقش دارد و مانع تحلیل سلول‌های مغز می‌شود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

کوآنزیم Q10 چیست؟

بتا کاروتن؛ ضد سرطانی قوی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.