تبیان، دستیار زندگی
در قسمت اول این مطلب در مورد ویتامین های مورد نیاز آقایان و نقش آن ها در سلامتشان پرداختیم، در این مطلب هم اشاره ای کوتاه خواهیم داشت بر اسیدآمینه های مورد نیاز و همچنین عملکرد آن ها در مردان. با ما همراه باشید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسیدآمینه ها در خدمت سلامتی آقایان

در قسمت اول این مطلب در مورد ویتامین های مورد نیاز آقایان و نقش آن ها در سلامتشان پرداختیم، در این مطلب هم اشاره ای کوتاه خواهیم داشت بر اسیدآمینه های مورد نیاز و همچنین عملکرد آن ها در مردان. با ما همراه باشید...

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
مکمل

اسیدآمینه واحد تشکیل دهنده پروتئین است. برخی اسید آمینه ها ضروری هستند؛ یعنی بدن قادر به تولید آن ها نیست و باید از طریق مصرف مواد غذایی جذب شوند. «اسیدآمینه های غیرضروری» همان هایی هستند که بدن به تنهایی می تواند آن ها را سنتز کند. مهمترین اسیدآمینه های برای آقایان (البته تمام اسیدآمینه ها لازم هستند) عبارتند از:

گلوتامین و اسید گلوتامیک

این اسیدآمینه ها برای بهبود خلق و خوی، تقویت حافظه و افزایش قدرت عضلانی کمک کننده هستند.

تورین

این اسیدآمینه قلب را قوی می کند و در افرادی که از پرفشاری خون و تصلب شرایین رنج می برند استفاده می شود. تورین همچنین به تجزیه چربی ها و جذب ویتامین ها کمک می کند و افزایش دهنده انرژی است. از دیگر اسیدآمینه هایی که در تأمین انرژی عضلات و افزایش استفاده از چربی ها به عنوان منبع انرژی کارساز است می توان به «ال کارنیتین» اشاره کرد.

تیروزین

تورین همچنین به تجزیه چربی ها و جذب ویتامین ها کمک می کند و افزایش دهنده انرژی است. از دیگر اسیدآمینه هایی که در تأمین انرژی عضلات و افزایش استفاده از چربی ها به عنوان منبع انرژی کارساز است می توان به «ال کارنیتین» اشاره کرد

این اسیدآمینه سوخت و ساز بدن را بالا برده و ذخیره چربی ها را کاهش می دهد. تیروزین همچنین در بهبود خلق و خوی نقش مهمی دارد.

آرژینین

آرژینین که به ویاگرای طبیعی نیز معروف است باعث افزایش جریان خون به سمت آلت تناسلی می شود. این اسیدآمینه همچنین باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شده و توده عضلانی را افزایش می دهد.

توجه:
صحبت کردن در خصوص مکمل ها به این معنی نیست که هر کس می تواند خودسرانه آن ها را مصرف کند. قصد ما صحبت از اثرات این اسیدآمینه ها بود. اگر تصور می کنید به هر یک از این مکمل ها نیاز دارید بهتر است قبل از هر اقدامی با یک پزشک مشورت کنید. اطلاعات کافی در خصوص شرایط بدنی، بیماری ها یا داروهایی که مصرف می کنید را در اختیار پزشک قرار دهید و با صلاحدید وی مکمل مورد نیازتان را مصرف کنید.

در مطلب بعدی در مورد مواد معدنی مورد نیاز آقایان توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

ادامه دارد...


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.