تبیان، دستیار زندگی
روغن شترمرغ باعث جوان‌سازی و شادابی پوست می‌شود و بسیاری از بیماری‌ها و التهابات پوستی را از بین می‌برد. همچنین از پوست در برابر اثرات شدید نور خورشید محافظت می‌کند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روغن شترمرغ؛ مناسب برای پوست شما


روغن شترمرغ باعث جوان‌سازی و شادابی پوست می‌شود و بسیاری از بیماری‌ها و التهابات پوستی را از بین می‌برد. همچنین از پوست در برابر اثرات شدید نور خورشید محافظت می‌کند...

روغن شتر مرغ

روغن شترمرغ از حدود 3000 هزار سال پیش توسط مصریان، رومیان و آفریقایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته و بیشتر کاربرد آرایشی داشته است. به طوری که راز جذابیت و زیبایی کلئوپاترا ملکه مصر را در استفاده مداوم از روغن شترمرغ دانسته‌اند. این روغن از لایه‌های پوست شترمرغ گرفته می‌شود و بیشتر جنبه آرایشی دارد و کاربرد آن بیشتر به صورت موضعی و بر روی پوست می‌باشد اما به صورت خوراکی نیز می‌توان از آن استفاده نمود.

روغن شترمرغ، برطرف‌کننده بیماری‌های پوستی

روغن شترمرغ از زمان‌های بسیار قدیم برای بهبود بیماری پوستی مانند درماتیت، اگزما، پسوریازیس و ... و نیز سایر مشکلات پوستی مانند لکه‌های قرمز روی پوست، خراشیدگی‌ها، خشکی پوست، سوختگی‌های سطحی، آفتاب‌سوختگی، ترک لب‌ها، موهای خشک و ... کاربرد داشته است.

بیماری‌های مفصلی و عضلانی با روغن شترمرغ

روغن شترمرغ یک ضد التهاب بسیار قوی است. به همین علت این روغن برای آرتریت، دردهای روماتیسمی، دردهای عضلانی، بیماری‌های مفصلی و ... استفاده می‌شود. روغن شترمرغ از امگا 3 و امگا 9 تشکیل شده است که از اسیدهای چرب ضروری می‌باشند. همچنین سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه می‌باشد. همه این موارد مسئول خاصیت ضد روماتیسمی این روغن می‌باشد.

روغن شترمرغ علاوه بر اینکه پوست را از اثرات شدید نور خورشید مصون می‌دارد؛

در صورت ایجاد صدمه به پوست و آفتاب‌سوختگی نیز می‌تواند این علائم پوستی را فروکش کند

روغن شترمرغ، مرطوب‌کننده پوست

روغن شترمرغ یک مرطوب‌کننده بسیار مناسب برای پوست است که به سرعت توسط پوست جذب می‌شود و باعث حفظ سلامتی غشای پوست می‌شود. در حقیقت روغن شترمرغ به لایه‌های عمقی پوست نفوذ می‌کند و رطوبت پوست را برای مدت زمانی طولانی حفظ می‌نماید. بهتر است قبل از خواب صورت خود را به وسیله این روغن بپوشانید. تا در هنگام صبح از طراوت و شادابی ایجادشده بر روی پوست خود متعجب شوید.

تضمین جوانی پوست با روغن شترمرغ

اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن شترمرغ تقسیمات سلولی را القا می‌کنند و باعث بازسازی و رشد سلول‌های آسیب‌دیده پوست می‌شوند. تسریع روند بازسازی سلول‌ها به جوان‌سازی پوست کمک بسیاری می‌کند. در نتیجه با مصرف این روغن علائم پیرشدگی پوست مانند چین چروک‌ها، افتادگی زیر چشم‌ها، خطوط لبخند و ... برطرف می‌شود.

روغن شترمرغ

روغن شترمرغ یک ضدآکنه است

روغن شترمرغ باعث تمیز شدن پوست می‌شود و برای درمان جوش‌های ایجادشده بر روی پوست کاربرد دارد. همچنین سطح پوست را از قارچ‌هایی که بر روی سطوح پوست رشد می‌کنند می‌زداید و برای درمان بیماری پسوریازیس مناسب است.

روغن شترمرغ یک ضد آفتاب طبیعی است

روغن شترمرغ علاوه بر اینکه پوست را از اثرات شدید نور خورشید مصون می‌دارد؛ در صورت ایجاد صدمه به پوست و آفتاب‌سوختگی نیز می‌تواند این علائم پوستی را فروکش کند. حتی در صورت بروز درد ناشی از شدت جراحات پوستی باعث سرکوب درد می‌شود.

روغن شترمرغ یک ضد التهاب بسیار قوی است. به همین علت این روغن برای آرتریت، دردهای روماتیسمی، دردهای عضلانی، بیماری‌های مفصلی و ... استفاده می‌شود

سایر موارد استفاده

روغن شترمرغ علاوه بر موارد ذکرشده در بالا در موارد دیگری نیز کاربرد دارد که به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

1. تسریع روند بهبودی زخم‌های مزمن (مانند زخم‌های پوستی ایجادشده در بیماران مبتلا به دیابت): در 50 درصد موارد با مصرف این روغن سرعت بهبود زخم‌ها افزایش می‌یابد.

2. وقتی با روغن درخت چای مخلوط شود برای بهبود بیماران سرطانی مفید است.

3. کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL).

4. دردهای گوش و التهاب‌های چشمی در صورت استفاده موضعی.

5. بهبود زخم‌های ایجادشده در هموروئید.

6. بهبود سیستم عصبی و نیز سرکوب دردهای میگرنی.

ملاحظات

شترمرغ یک حیوان گیاه‌خوار است که به طور طبیعی نه به وسیله هورمون‌ها یا آنتی‌بیوتیک‌ها رشد می‌کند. در حقیقت این روغن یک روغن خالص برای بهبود ضایعات پوستی شما است. به منظور حفظ کیفیت این روغن، آن را جلوی نور خورشید یا در دماهای بالا نگه‌داری نکنید.

بینه خوشنودی راد

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مطالب مرتبط:

گوشت شترمرغ مناسب برای قلب و فشارخون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.