تبیان، دستیار زندگی
در این مقاله به چند مورد از خوردنی‌های مورد علاقه بچه‌ها اشاره می‌کنیم که به راحتی آن‌ها را با برخی مواد مغذی و سالم جایگزین کرده‌ایم تا علاوه بر طعم و مزه مورد نظر، ارزش غذایی نیز داشته باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگزین‌های طلایی برای دسرهای بچه‌ها


در این مقاله به چند مورد از خوردنی‌های مورد علاقه بچه‌ها اشاره می‌کنیم که به راحتی آن‌ها را با برخی مواد مغذی و سالم جایگزین کرده‌ایم تا علاوه بر طعم و مزه مورد نظر، ارزش غذایی نیز داشته باشند.

دسر

بچه‌ها و شیرینی دوستان جداناپذیری هستند. بعضی بچه‌ها با پول توجیبی خود فقط به دنبال خرید کلوچه و بیسکویت هستند و برخی دیگر با گذاشتن چند میز و صندلی روی یکدیگر سعی دارند تا دستان کوچکشان را به شکلات و شیرینی برسانند و بالاخره با هر ترفند و کلکی شده می‌خواهند تا به جعبه‌های شیرینی و کاکائوی بالای قفسه دست پیدا کنند.

از این حرف‌ها که بگذریم، خبر خوب این است که حتماً دسرهایی که برای بچه‌ها درست می‌کنید لزوماً نباید کالری و چربی بالایی داشته باشند.

حتماً شما هم در درست کردن شیرینی و دسر برای کودکانتان محتاط هستید. از این رو، در این مقاله به چند مورد از خوردنی‌های مورد علاقه بچه‌ها اشاره می‌کنیم که به راحتی آن‌ها را با برخی مواد مغذی و سالم جایگزین کرده‌ایم تا علاوه بر طعم و مزه مورد نظر، ارزش غذایی نیز داشته باشند. مطمئن باشید که برای بچه‌ها این تفاوت‌های کوچک آن‌چنان قابل توجه نمی‌باشد.

 اگر هنوز فکر می‌کنید بچه‌ها با خوردن این خوراکی‌ها متقاعد نمی‌شوند، به ایده‌های زیر عمل کنید:

*‌ سیب و کره بادام زمینی

*‌ پنیر محلی با کمپوت میوه

* مخلوط شیر با شکلات بدون شکر یا با عصاره توت‌فرنگی

* شکلات داغ بدون شکر

*‌ ژله بدون شکر

* بستنی یخی‌های خانگی (که از آب‌میوه‌ها درست می‌شوند و فاقد قند می‌باشند).

مطمئناً دسر چیزی نیست که بچه‌ها حتماً باید آن را هر روز یا بعد از وعده‌های غذایی بخورند. تمایل کودک برای خوردن این شیرینی‌جات تا حدی بستگی به خود شما دارد

کلک‌های سودمند

با دستکاری در برخی مواد اولیه و دستورالعمل‌ها، می‌توانید آن‌ها را مغذی‌تر و آسان‌تر تهیه کنید. سعی نمایید تا حداقل یکی دو مورد از این جایگزین‌ها را امتحان کنید.

* میزان شکر را به نصف کاهش دهید (معمولاً مقدار شکر یا قند در دستورالعمل‌های موجود زیاد است). از آنجایی که میزان مصرف شیرینی‌جات در زندگی انسان همچنان رو به افزایش است و تولیدکنندگان مواد غذایی نیز در محصولات خود از شکر تا حد زیادی استفاده می‌کنند، لذا با کمتر مصرف کردن مواد قندی قادر خواهید بود تا طعم واقعی مواد را حس کرده و حتی شاید طعم بهتری را نسبت به قبل تجربه کنید.

شیرینی پزی کودکانه

* در تهیه کیک، تارت و کلوچه، به جای آرد سفید از آرد گندم کامل استفاده کنید. آرد گندم کامل حداقل 2 برابر آرد سفید فیبر دارد و در ضمن همان کار را برای شما انجام می‌دهد.

* به جای استفاده از 1 عدد تخم مرغ کامل، 2 سفیده تخم مرغ را در نظر بگیرید. با به‌کارگیری این روش میزان چربی و کالری را پایین آورده‌اید.

مطمئناً دسر چیزی نیست که بچه‌ها حتماً باید آن را هر روز یا بعد از وعده‌های غذایی بخورند. تمایل کودک برای خوردن این شیرینی‌جات تا حدی بستگی به خود شما دارد.

در خاتمه، یادآور می‌شویم که با به‌کارگیری روش‌های بالا، علاوه بر داشتن دسرهایی سالم برای کودکان، آن‌ها را از رژیم متعادل‌تری برخوردار خواهید نمود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: زندگی آنلاین

مطالب مرتبط:

شیرینی های عید را سالم تر کنید

چگونه کودکان را به خوردن میوه تشویق کنیم؟

به کودکانتان از این غذاها ندهید!

روش تهیه‌ی دسر ماست

آشنایی با روش تهیه‌ی بستنی میوه ای برای کودکان

9روش برای دستیابی به عادات خوب غذایی در کودکان

روش های لاغر کردن کودک چاق

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.