تبیان، دستیار زندگی
مجلات و سایت هایی که در مورد افزایش قد بعد از سن بلوغ و رشد تبلیغ می کنند، مطمئناً قصد دارند فقط پول افراد را با فروش محصولات بی ارزش و دروغین خود به جیب بزنند. اینها در تبلیغات خود می گویند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بعد از اتمام سن بلوغ ، قدتان بلندتر نخواهد شد

مجلات و سایت هایی که در مورد

افزایش قد  بعد از سن بلوغ و رشد تبلیغ می کنند، مطمئناً قصد دارند فقط پول افراد را با فروش محصولات بی ارزش و دروغین خود به جیب بزنند.

اینها در تبلیغات خود می گویند " در هر سنی که باشید ، می توانید با استفاده از فلان ماده، قد خود را تا هر اندازه که بخواهید، افزایش دهید". در صورتی که این حرف واقعیت ندارد و در عمل چنین چیزی ممکن نیست. دلیل ردّ این گفته را نیز برای شما بیان می کنیم.

ابتدا برای شما توضیح می دهم که قد چگونه افزایش می یابد. استخوان از تمام قسمت های خود امکان رشد طولی ندارد ، بلکه فقط مراکز رشد که اپی فیز ( قسمت نرم و غضروفی استخوان ) نامیده می شوند و نزدیک دو سر استخوان هستند، امکان رشد طولی را برای استخوان فراهم می کنند. وقتی فرد در سن بلوغ است، استخوان در ناحیه اپی فیز رشد طولی دارد، ولی به مرور این مراکز رشد یکی پس از دیگری بسته می شوند تا اینکه با اتمام سن بلوغ، این مراکز برای همیشه بسته می شوند ( یعنی اپی فیز کاملاً استخوانی و سفت می شود) و استخوان ها دیگر نمی توانند رشد طولی کنند. بنابراین بعد از تمام شدن سن رشد و بلوغ ، قد فرد هرگز بلندتر نخواهد شد.

بعد از اتمام سن بلوغ قسمت نرم و غضروفی اسخوان های دراز کاملاً سفت می شوند و دیگر امکان رشد قدی وجود نخواهد داشت. پس تبلیغات افزایش قد کاملاً غیر استاندارد و دروغین هستند و فقط روشی برای پر کردن جیب سرمایه داران می باشد.

حتی قبل از اتمام سن رشد، ممکن است این مواد تبلیغاتی تأثیری بر افزایش قد شما نداشته باشد. این تبلیغات ادعا می کنند که این مواد مخلوطی از گیاهان دارویی و املاح هستند که 23 نوع گیاه نام برده شده و بیشتر آنها از انواع درخت مو می باشند. درخت مو سریعاً رشد می کند. در حقیقت با این گونه تبلیغات می خواهند به شما بگویند قد شما هم مثل درخت مو سریع رشد می کند و بلند قد خواهید شد. علت رشد سریع درخت مو ، ساختار ژنتیکی آن است که DNA نامیده می شود. ولی شما با خوردن یک گیاه نمی توانید DNA آن را بدست آورید، زیرا DNA گیاهی در معده و روده شما به اجزاء تشکیل دهنده خود یعنی اسید نوکلئیک شکسته می شود که هیچ تأثیری بر DNA بدن انسان نخواهد داشت.

این موضوع وقتی ناراحت کننده است که می بینیم افراد و به خصوص جوانان، تحت تأثیر این تبلیغات منفی ، پولی را که با سختی بدست می آورند، صرف خرید اینگونه محصولات پوچ می کنند و در حقیقت جیب سرمایه دارانی را پر می کنند که مردم را به مسخره گرفته اند. حتی در کشورهای خارجی برای کسب اطمینان مشتری می گویند که این محصول 30 روز گارانتی ( ضمانت ) دارد و بعد از این مدت اگر تاثیری بر افزایش قد شما نداشت، می توانید آن را پس بدهید و در عین حال توصیه می کنند که برای دیدن اثر این ماده بر

افزایش قد  خود، حداقل باید 6 ماه آن را مصرف کنید. پس در حقیقت این گارانتی (ضمانت) یک نوع حقه و فریب تجارتی است. در ضمن بیشتر افراد خجالت می کشند که بعد از یک ماه پول خود را پس بگیرند و اگر هم بخواهند این کار را بکنند، متوجه خواهند شد که این گارانتی فقط نوعی کلاه برداری بوده است و هرگز پولی به آنها پس داده نخواهد شد.

نیره ولدخانی – کارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.