راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

مطالب مرتبط
  • کمبود چه موادی موجب افسردگی می گردد؟
    کمبود چه موادی موجب افسردگی می...
    اگر رژیم غذایی، احتیاجات شخص به مواد مغذی را برآورده نکند، می تواند باعث افسردگی شود...
  • برای آرامش اعصاب چه باید خورد ؟
    برای آرامش اعصاب چه باید خورد ؟
    بیماری روحی ، بیماری‌ای نیست که به‌طور ناگهانی بروز کند، بلکه در اثر یک رشته علل پیش می‌آید. خوشبختانه بعضی از دلایل بروز بیماری‌های روانی صرفاً به تغذیه مربوط می‌شوند ، بنابراین می‌توان با تغییر شیوه‌ی رژیم غذایی آن را برطر...
  • غذاهای ضد استرس را می شناسید؟
    غذاهای ضد استرس را می شناسید؟
    تحقیقات ثابت کرده است که فشار عصبی نه تنها باعث تغییرات خلقی می شود، بلکه باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری ها...
  • تعداد بازديد :
  • 4835
  • يکشنبه 17/8/1388
  • تاريخ :

غذاهای آماده باعث افسردگی می شوند

غذاهای آماده و افسردگی

پژوهشگران در تازه ترین تحقیقات خود بین مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده (آماده) با احتمال ابتلا به افسردگی، ارتباطی را کشف کرده اند.

   

به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز، پژوهشگران دانشگاه کالج لندن دریافتند که خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که به میزان زیاد از سبزیجات، میوه و ماهی استفاده می کنند، بسیار کمتر است.

 

این پژوهشگران می گویند این نخستین بررسی است که رابطه بین رژیم غذایی مردم انگلیس و ابتلا به افسردگی را مطالعه می کند.

 

مصرف مواد خوراکی مغذی و تازه (طبیعی) در انگلیس پایین است، اما چربی های اشباع و قند بیشتر مصرف می شوند.

 

محققان به یک گروه از داوطلبان، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، میوه و ماهی و به گروه دیگر غذاهای فرآوری شده مانند دسرهای شیرین، غذاهای سرخ شده، گوشت فرآوری شده (مثل سوسیس و کالباس)، غلات بدون سبوس و لبنیات پرچرب دادند.

 

محققان پس از در نظر گرفتن عواملی مانند جنسیت، سن، سطح تحصیلات، فعالیت بدنی، سیگار کشیدن و بیماری های مزمن دریافتند، رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در بروز افسردگی در آینده دارد.

 

به گفته پژوهشگران خطر ابتلا به افسردگی در آینده در افرادی که از غذاهای طبیعی و غیرفرآوری شده به میزان زیاد مصرف می کردند، 26 درصد کمتر از آن هایی بود که کمترین میزان مصرف این مواد غذایی را داشتند.

 

در مقابل، خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده را اجرا می کردند، 58 درصد بیشتر از کسانی بود که غذاهای فرآوری شده ی بسیار کمی می خوردند.

 

به گفته این دانشمندان رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش خطر ابتلا به افسردگی ارتباط دارد.

نتایج این تحقیقات در نشریه انگلیسی روانپزشکی منتشر شده است.

ایرنا

*مطالب مرتبط:

غذاهای مفید در حالات روحی مختلف

رژیم غذایی مفید برای افسردگی

غذاهای موثر در ایجاد مشکلات عصبی و روحی

غذاهای مفید در درمان مشکلات عصبی و روحی

درمان افسردگی با مواد غذایی مناسب(1)

درمان افسردگی با مواد غذایی مناسب(2)

مواد غذایی استرس زا

مواد غذایی کاهش دهنده استرس

غذاهایی که باعث استرس می شوند

ارتباط افسردگی با چاقی شكمی

غذاهای آماده و کاهش سن سکته قلبی

غذاهای آماده و فوری را کم بخورید (Fast Foods)

اثرات مضر غذاهای آماده

بخش تغذیه و سلامت تبیان

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
zeinab
خیلی خوب بود.ممنون.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 6/1/1391 - 10:3