تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات نشان می دهد، کودکانی که نوشیدنی های شیرین مصرف می کنند، در مقایسه با سایر همسالان خود چاق تر می باشند. محققان سی کودک را به مدت 40 روز مورد بررسی قرار دادند. آنهایی که بیشتر از 360 گرم نوشیدنی های شیرین مصرف کرده ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثر نوشیدنی شیرین در چاقی کودک



تحقیقات نشان می دهد، کودکانی که نوشیدنی های شیرین مصرف می کنند، در مقایسه با سایر همسالان خود چاق تر می باشند. محققان سی کودک را به مدت 40 روز مورد بررسی قرار دادند. آنهایی که بیشتر از 360 گرم نوشیدنی های شیرین مصرف کرده بودند، نسبت به کسانی که کمتر از 180 گرم دریافت کرده بودند، وزن بیشتری داشتند.

کالری اضافی موجود در این نوشیدنی ها باعث نمی شود کودک غذای کمتری مصرف کند. در واقع کودکی که مقادیر زیادی نوشیدنی شیرین مصرف می کند، غذای بیشتری هم مصرف می کند نه کمتر که باعث می شود در اثر مصرف غذای بیشتر و نوشیدنی شیرین، انرژی بیش از حد نیاز دریافت کند.

بنابراین این کودکان با اضافه وزن روبرو می باشند. نوشیدنی های شیرین شامل چای شیرین،آب میوه های صنعتی مثل انواع ساندیس و نوشابه می باشند.

همچنین کودکانی که نوشیدنی های شیرین مصرف می کنند، تمایل کمتری به مصرف شیر دارند زیرا طعم آن را بیشتر دوست دارند. کودکانی که روزانه بیشتر از 360 گرم نوشیدنی شیرین مصرف می کنند، کلسیم و روی کمتری از مقدار توصیه شده (RDA) دریافت می کنند. این گونه کودکان با مصرف کم شیر ، 20% فسفر کمتر، 19% پروتئین و منیزیم کمتر، 16% کلسیم کمتر و 10% ویتامین A کمتری در روز دریافت می کنند.

* منبع : سایت دکتر mirkin

مترجم : کارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.