تبیان، دستیار زندگی
ما قصد داریم در این مطلب در خصوص یک نوشیدنی صحبت کنیم که از چغندر و جعفری تهیه می شود و تاثیر زیادی در بهبود جریان خون و مقابله با این عروق بدشکل دارد. لطفاً با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقابله با واریس با چغندر و جعفری + روش تهیه

ما قصد داریم در این مطلب در خصوص یک نوشیدنی صحبت کنیم که از چغندر و جعفری تهیه می شود و تاثیر زیادی در بهبود جریان خون و مقابله با این عروق بدشکل دارد. لطفاً با ما همراه باشید.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
آب چغندر

پیشگیری از تشکیل واریس نیازمند بهبود گردش خون است. واریس یک مشکل مربوط به جریان خون است که پوست را نازیبا نشان می دهد. حتماً می دانید که روش معجزه گری برای مقابله با این رگ های آبی رنگ وجود ندارد. با تغذیه سالم و ورزش منظم، می توان این رگ ها را کاهش داد و از بروز آن ها و همچنین ترومبوز عمیق وریدی پیشگیری کرد. اگر واریس ها در مرحله پیشرفته ای باشند حتماً به پزشک مراجعه کنید. ما قصد داریم در این مطلب در خصوص یک نوشیدنی صحبت کنیم که از چغندر و جعفری تهیه می شود و تاثیر زیادی در بهبود جریان خون و مقابله با این عروق بدشکل دارد. لطفاً با ما همراه باشید.

چغندر و جعفری: کمک کننده به گردش خون

اگرچه عوامل متعددی در بروز واریس نقش دارند اما مسائل ژنتیکی و سبک زندگی افراد در بروز این رگ های بدشکل نقش موثری دارند. البته روش های متعددی نیز برای پیشگیری از بروز و همچنین مقابله با آن ها وجود دارد. به طور مثال، اگر والدین شما دچار واریس بوده اند احتمال این که شما نیز دچار این مشکل شوید زیاد است. بنابراین باید قبل از بروز آن ها دست به کار شده و پیشگیری کنید. برای این کار حتماً باید از کم تحرکی و خانه نشینی دور باشید. لازم است اهمیت زیادی به تغذیه تان بدهید. مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، مصرف آب بیشتر و میوه های تازه تاثیر زیادی در مقابله و پیشگیری از بروز واریس دارند. در بین مواد غذایی که روزانه مصرف می کنید دو ماده غذایی مفید وجود دارند که تاثیر زیادی در مقابله با این عروق دارند: چغندر و جعفری.

چغندر برای مراقبت هر چه بیشتر از عروق خونی

جعفری دو ترکیب بسیار قوی دارد که به کاهش و بهبود واریس ها کمک می کند: لوتئولین و ویتامین C. این دو ترکیب مانند دو عامل ضدالتهاب قوی عمل می کنند. اگر شما به طور مرتب جعفری میل می کنید خطر بروز لخته کاهش پیدا کرده و ورم و سنگینی نامطلوب پاها کمتر می شود

اگر در پاهایتان احساس سنگینی، خستگی یا ورم می کنید تهیه نوشیدنی از چغندر و جعفری برای حل مشکل موثر خواهد بود. آب چغندر سرشار از نیترات است که به بهبود جریان خون کمک زیادی می کند. نیترات موجود در چغندر به واسطه دارا بودن نیتریک اکسید باعث باز شدن عروق شده و به این ترتیب اکسیژن به خوبی در خون حرکت می کند و فشار خون کاهش می یابد. علاوه بر این چغندر حاوی بتالائین است که یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضدالتهابی محسوب می شود. این آنتی اکسیدان ضدقارچ طبیعی است و به تصفیه خون کمک می کند.
چغندر محافظ کبد است و در فرآیندهای قلیایی مانند تصفیه خون و سنتز هورمون ها نقش دارد. علاوه بر این باید گفت که این سبزی خوشرنگ حاوی منیزیم بوده و به این ترتیب نیز به گردش خون بهتر کمک زیادی می کند.

جعفری یک ضدالتهاب قوی است

جعفری یکی از آن سبزی های معطر و پرخاصیت است که خوشبختانه در بین ایرانی ها طرفداران زیادی نیز دارد. جعفری دو ترکیب بسیار قوی دارد که به کاهش و بهبود واریس ها کمک می کند: لوتئولین و ویتامین C. این دو ترکیب مانند دو عامل ضدالتهاب قوی عمل می کنند. اگر شما به طور مرتب جعفری میل می کنید خطر بروز لخته کاهش پیدا کرده و ورم و سنگینی نامطلوب پاها کمتر می شود.
جعفری همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای تمیز کردن بدن و بهبود جریان خون و همچنین برگشت خون تاثیر زیادی دارند. فراموش نکنید که جعفری یک ماده غذایی سرشار از پتاسیم است. این ماده معدنی برای تنظیم فشار خون و مقابله با پرفشاری خون موثر عمل می کند.

آب چغندر

تهیه نوشیدنی چغندر و جعفری برای مقابله با واریس ها

مواد لازم
چغندر: 1 عدد
جعفری: 1 قاشق معادل 5 گرم
آب: 1 لیوان معادل 100 میلی لیتر
لیموترش: 1 عدد

روش تهیه
یک عدد چغندر متوسط انتخاب کنید. نیازی نیست که زیاد رسیده باشد. برای بهره بردن از بیشترین خواص این سبزی بهتر است چغندر تازه انتخاب کنید. این غده پرخاصیت را با دقت بشویید، پوست بگیرید و به 4 قسمت تقسیم کنید تا راحت تر میکس شود. سپس جعفری ها را بشویید. البته اگر با طعم آن مشکلی نداشته باشید می توانید از میزان اشاره شده بیشتر استفاده کنید. چغندر، جعفری، یک لیوان آب و همچنین آب یک عدد لیموترش را داخل میکسر بریزید و مواد را مخلوط کنید تا یک نوشیدنی یکدست و بدون گلوله حاصل شود.
توصیه می کنیم این نوشیدنی را صبح مصرف کنید. هر هفته 3 بار مصرف کافی است. با این روش ساده و طبیعی، گردش خونتان بهبود خواهد یافت و علاوه بر این انرژی خوبی کسب خواهید کرد.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.