تبیان، دستیار زندگی
طبق یافته های یک مطالعه جدید، رژیم غذایی مدیترانه ای که مملو از میوه، سیزیجات، ماهی و غذاهای غیرفرآوری شده است، موجب کاهش ریسک حمله قلبی و سکته در افراد مبتلا به بیماری قلبی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش خطر سکته دوم با پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای

طبق یافته های یک مطالعه جدید، رژیم غذایی مدیترانه ای که مملو از میوه، سیزیجات، ماهی و غذاهای غیرفرآوری شده است، موجب کاهش ریسک حمله قلبی و سکته در افراد مبتلا به بیماری قلبی می شود.

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، یافته های محققان دانشگاه اوکلند نیوزلند نشان می دهد در مقایسه بین ۱۰۰ فرد مصرف کننده بالاترین میزان مواد خوراکی مدیترانه ای با ۱۰۰ فردی که کمتر از غذاهای سالم پیروی می کردند، میزان بروز حملات قلبی، سکته یا مرگ به مراتب کمتر بود.

به نظر می رسد برخی مواد خوراکی، مخصوصا میوه و سبزیجات، موجب کاهش ریسک حملات قلبی و سکته می شوند.

با این وجود خودداری از مصرف رژیم غذایی غربی که شامل غلات تصفیه شده، شیرینی جات، دسر، نوشیدنی های قندی شیرین و مواد خوراکی سرخ شده است افزایش شرایط معکوس را در پی نداشتند.

به گفته محققان، خوردن مقادیر زیاد غذاهای سالم بیش از پرهیز از غذاهای ناسالم برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی مهم است.

تیم تحقیق این مطالعه از ۱۵,۴۸۲ فرد مبتلا به بیماری عروق شریانی با میانگین سنی ۶۷ سال از ۳۹ کشور در سراسر جهان خواستند تا پرسشنامه سبک زندگی را تکمیل کنند.

براساس پاسخ آنها، به این افراد نمره رژیم غذایی مدیترانه ای (MDS) داده شد که نمره بیشتر به معنای افزایش مصرف غذاهای سالم بود. نمره آنها از ۰ تا ۲۴ داده شد. نمره رژیم غذایی غربی (WDS) برای افزایش مصرف غذاهای غیرسالم بود.

به گفته محققان، بعد از تطبیق سایر فاکتورها مشخص شد که هر واحد افزایش در نمره رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش ۷ درصدی ریسک بروز حملات قلبی، سکته یا مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی در این افراد مرتبط بود.


خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.