تبیان، دستیار زندگی
برخی مواد غذایی شهرت زیادی در بین افراد دیابتی دارد. چون به کنترل قند خون و محافظت از قلب کمک زیادی می کنند. در این مطلب 5 ماده غذایی ضددیابت را معرفی می کنیم تا از ابتلا و عوارض آن دور باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 ماده غذایی ضددیابت

برخی مواد غذایی شهرت زیادی در بین افراد دیابتی دارد. چون به کنترل قند خون و محافظت از قلب کمک زیادی می کنند. در این مطلب 5 ماده غذایی ضددیابت را معرفی می کنیم تا از ابتلا و عوارض آن دور باشید.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
قند خون بالا

سیر: بهترین دوست قلبتان

افزودن یک حبه سیر رنده شده به سالاد و یک حبه دیگر به غذا یا پوره سیب زمینی تأثیری در بوی دهان ندارد اما برای سلامتی تان مفید است. سیر یک ماده غذایی ضد دیابت فوق العاده است چون ترکیبات فعال آن به کبد کمک می کند تا قند خون را کنترل کند. همین ماده غذایی محافظ قلب است چون باعث رقیق شدن و جریان مناسب خون می شود.

اسفناج: سرشار از آنتی اکسیدان

مصرف جوی دوسر برای صبحانه یک گزینه خوب برای کنترل قند خون است. می توانید از این ماده غذایی به همراه شیر و دارچین یک صبحانه فوق العاده خوشمزه تهیه کنید. جوی دو سر سرشار از فیبرهای محلول در آب است بنابراین ضداشتها، ضددیابت و ضدکلسترول محسوب می شود

اسفناج به عنوان یکی از منابع غذایی سرشار از آهن شناخته شده است. اما باید بدانید که این سبزی خوشمزه سرشار از اسید آلفا لیپوئیک نیز هست که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و در سوزاندن قند خون موثر است. علاوه بر این اسفناج باعث تحریک احیای فیبرهای عصبی شده و از چشم ها و قلب محافظت می کند.

آووکادو: ضددیابت و ضد چربی خون

خیلی از مردم به دلیل عدم آگاهی، قیمت بالا و یا تصور اینکه آووکادو پرکالری است از خیر مصرف این میوه مفید می گذرند. با این حال آووکادو حاوی ارزش غذایی فوق العاده ای است. این میوه سرشار از فیبرهای محلول در آب است به همین دلیل نیز یک میوه ضددیابت، ضدکلسترول و ضداشتها محسوب می شود. میزان تانین آنتی اکسیدانی این میوه نیز از قلبتان محافظت می کند.

مواد غذایی ضددیابت

جوی دوسر: بهترین صبحانه ضددیابت

خیلی از افراد برای صبحانه غلات آماده را انتخاب می کنند که متأسفانه حاوی قند زیادی است. اما مصرف جوی دوسر برای صبحانه یک گزینه خوب برای کنترل قند خون است. می توانید از این ماده غذایی به همراه شیر و دارچین یک صبحانه فوق العاده خوشمزه تهیه کنید. جوی دو سر سرشار از فیبرهای محلول در آب است بنابراین ضداشتها، ضددیابت و ضدکلسترول محسوب می شود. این ماده غذایی همچنین حاوی تریگونلین است که به بدن کمک می کند تا قند خون را بهتر کنترل کند.

لیموترش: برای کاهش میزان قند خون

آیا می دانید که با چکاندن آب لیموترش در سالادها و یا ماهی و غذاهای دیگر باعث کاهش شاخص گلیسمی آن می شوید؟ لیموترش با کاهش چشمگیر قند خون مانع از گرسنگی زیاد و چاقی می شود. علاوه بر این از آنجایی که لیموترش طعم دهنده فوق العاده ای است نیاز شما را به استفاده از نمک یا سس های چرب کاهش می دهد.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.