تبیان، دستیار زندگی
مصرف مکمل‌های ویتامین D نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشگیری از دیابت به لطف ویتامینD


مصرف مکمل‌های ویتامین D نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 دارد.

ویتامین d

دیابت نوع 2 بیماری‌ای است که در آن بدن نمی‌تواند از گلوکز استفاده‌ و آن‌را ذخیره کند و در نتیجه گلوکز به جای تبدیل شدن به انرژی به خون باز می‌گردد و باعث ایجاد علائم مختلف می‌شود.

نتایج پژوهش جدیدی که در American Journal of Clinical Nutrition  منتشر شد نشان می‌دهد مصرف ویتامین D در مقابله با دیابت موثر عمل می‌کند.

این پژوهش نشان داده است مصرف روزانه‌ی مکمل ویتامین D  قند خون را تنظیم و به این ترتیب خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. این پژوهش نتیجه‌ی کار محققان مرکز Médical Tufts  شهر بوستون آمریکا است.

در این پژوهش 92 شرکت کننده که به طور متوسط 57 سال داشته‌اند، دچار چاقی مفرط بوده و به طور طبیعی مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 بودند تحت نظر گرفته شدند.

در پایان پژوهش محققان مشاهده کردند میزان ترشح انسولین از سلول‌های پانکراس افرادی که ویتامین D دریافت کرده بودند بیشتر بود و برای همین هم میزان قند خون این افراد منظم‌تر بوده است

تعدادی از این افراد به مدت شانزده هفته، روزانه 2000 واحد بین‌المللی ویتامین D و گروهی دیگر یک مکمل 800 میلی گرمی کلسیم مصرف کردند.

در پایان پژوهش محققان مشاهده کردند میزان ترشح انسولین از سلول‌های پانکراس افرادی که ویتامین D دریافت کرده بودند بیشتر بود و برای همین هم میزان قند خون این افراد منظم‌تر بوده است. اما این نتایج در بین افرادی که فقط کلسیم مصرف کرده بودند دیده نشد.

مترجم: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

بیماری های ناشی از کمبود ویتامین D

افرادی که به مکمل ویتامین D نیاز دارند

عوارض مصرف زیاد ویتامین A و D  

به ویتامین D اهمیت بیشتری بدهیم

نیاز كودكان به ویتامین D

ویتامین D را در زمستان فراموش نكنید

کنترل دیابت نوع 2 با آجیل‌ها

دیابت و مکمل های غذایی

پیشگیری از دیابت با خوراکی ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.