تبیان، دستیار زندگی
- در قدم اول، از طریق مشورت با یک کارشناس تغذیه، وزن خود را در محدوده ی سلامت حفظ کنید. کاهش وزن در حفظ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 توصیه غذایی برای پیشگیری از سرطان پستان

سرطان سینه

1- در قدم اول، از طریق مشورت با یک کارشناس تغذیه، وزن خود را در محدوده ی سلامت حفظ کنید. کاهش وزن در حفظ سلامت افراد سرطانی درمان شده، بسیار کمک‌ کننده است.

2- تمرکز بیش از حد در پیروی از رژیم غذایی سالم، تنها باعث شکست در تداوم آن می‌گردد. بنابراین بهتر است به اندازه ی توان خود برای ورزش و تهیه غذای سالم وقت بگذارید تا همیشه بتوانید از آن لذت ببرید.

یک بررسی نشان داده است که ترکیب رژیم غذایی سالم (شامل 5 واحد یا بیشتر در روز مصرف میوه و سبزی) به همراه ورزش با شدت متوسط (30 دقیقه پیاده‌ روی در روز) باعث کاهش بازگشت سرطان پستان در افراد درمان شده، به میزان 50 درصد می ‌شود.

3- سعی کنید روزانه از سبزی ‌ها و میوه‌ هایی با رنگ ‌های متنوع استفاده کنید، اما هرگز به دلیل اینکه نتوانستید به طور کامل از برنامه ‌غذایی خود پیروی کنید، دچار ناراحتی و نگرانی نشوید و هرگز زندگی را سیاه و سفید نبینید.

رژیم ضد سرطان

4- از رژیم غذایی کم ‌چرب پیروی کنید. بیشتر افراد بیش از آن چه تصور می‌کنند، چربی مصرف می کنند. مصرف گوشت ‌های پرچربی، میان وعده ‌های پر چربی و انواع دسر پر چربی را کاهش دهید و سعی کنید غذاهای بدون کلسترول را انتخاب نمایید و منابع پروتئین کم‌ چربی مانند سویا و شیرسویا را به برنامه غذایی خود بیفزایید.

بر اساس نتایج پژوهش ‌ها تا به امروز، غذاهای حاوی سویا به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم برای افرادی که سابقه سرطان ‌های حساس به هورمون از جمله سرطان پستان را دارند، بی‌ خطر است.

اگر سویا جایگزین غذاهای حیوانی پر چرب شود، بهتر می ‌تواند از سلامت بدن محافظت نماید، زیرا بدون کلسترول، بدون چربی اشباع و سرشار از پروتئین است و نیز به عنوان منبع خوب کلسیم و سایر ویتامین ‌ها و مواد معدنی به شمار می ‌رود.

5- بهتر است از منابع خوب چربی ‌های گیاهی مانند روغن دانه کتان، روغن کلزا(کانولا)، روغن زیتون و روغن سایر مغزها و دانه‌ها مانند آفتاب ‌گردان، گردو و نیز از انواع ماهی استفاده کنید.

فرناز خوشنویسان - کارشناس ارشد تغذیه

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

رژیم غذایی مفید در سرطان سینه

جنگ علیه سرطان با سبزیجات

سرطان سینه با پوشیدن لباس‌‌های تنگ!

ماموگرافی، در چه سنی؟

ماستالژی یا درد سینه در زنان

بازسازی سینه بعد از سرطان

ژنی كه پیشرفت سرطان پستان را بیشتر می‌كند

خانم های ایرانی مراقب باشند

شناخت سرطان سینه

علائم و تشخیص سرطان پستان

مقابله با سرطان سینه

راه های درمان سرطان پستان در زنان

20 ماده غذایی ضد سرطان

تاثیر ورزش و تغذیه در جلوگیری از سرطان سینه

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.