تبیان، دستیار زندگی
شهرنشینان زیبایی پسند هندی، فقط به زیبا بودن بسنده نمی‌کنند، آنها در هر سن و سالی که باشند، دوست دارند به‌طور افسانه‌ای، بی‌نقص به‌نظر برسند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جراحی زیبایی؛ منحنی رو به بالا

شهرنشینان زیبایی پسند هندی، فقط به زیبا بودن بسنده نمی‌کنند، آنها در هر سن و سالی که باشند، دوست دارند به‌طور افسانه‌ای، بی‌نقص به‌نظر برسند.

جراحی زیبایی

زیبایی به یكی از عقده‌های روانی در كشورهای آسیایی تبدیل شده و در این میان هند صاحب ركورد شده است. روزنامه‌های هندی پیش‌بینی كرده‌اند این كشور سال 2008 شاهد افزایش 25 درصدی در این زمینه خواهد بود.

امروزه، بسیاری از خانواده‌های متمول و متوسط هندی، خواهان تغییر اجزای صورت خود هستند و جراحی ترمیمی انجام می‌دهند. حتی بسیاری از بیماران نومیدانه به مركز لیزر آمریكا مراجعه می‌كنند و خواهان رفع برآمدگی یا فرورفتگی‌های ریز و كوچك هستند.

متخصص پوست، دكتر‌ام ام آمر آزاد، می‌گوید: درمان فركسل (FRAXEL) پوست، یكی از آخرین متدها در دنیاست. تنها 2 یا 3 سال است كه این روش در دنیا و 2 تا 3 ماه است كه در هند مورد استفاده قرار می‌گیرد. درام ویر یاداو، بیماری است كه در این باره می‌گوید: من 60 سال دارم اما از لحاظ جسمی، فكر نمی‌كنم بیش از 35 تا 40 ساله باشم، بنابراین می‌خواهم صورتم هم به اندازه جسمم جوان باشد و نمی‌خواهم چهره‌ام بیش از این به‌نظر بیاید.

برای جوان‌تر به‌نظر رسیدن، فقط كرم و پماد كافی نیست. این جراحی تقریبا بدون درد، باعث كاهش ترس از جراحی در بین زیبایی پرستان شده است.

درمان فركسل می‌تواند نقاط میكروسكوپی پوست را با استفاده از اشعه متمركز لیزر مورد هدف قرار دهد و سلول‌های پوستی پیر و آسیب دیده را از بین ببرد. با درمان لایه زیرین سطح پوست، فرآیند طبیعی خود درمانی بدن تحریک می‌شود و پوست تازه و سالم به جای پوست آسیب دیده رشد می‌كند. بهترین نکته در این مورد این است كه این نوع عمل جراحی هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و تقریبا بعد از 3 هفته، نتیجه عمل مشخص می‌شود.

اما قیمت جوان‌تر شدن، به صورت جلسه‌ای محاسبه می‌شود و داوطلبان این نوع عمل جراحی باید جلسه‌ای 25 هزار روپیه بپردازند و هر بیمار به 3 تا 5 جلسه درمانی احتیاج دارد. البته كسانی كه از نتیجه راضی نباشند، باید عمل جراحی دیگری برای لیفتینگ (كشیدن پوست) صورتشان انجام دهند كه در این صورت، هزینه دیگری هم متقبل خواهند شد.

دكتر سونیل چودهاری، جراح زیبایی می‌گوید: آخرین تغییرات در عمل لیفتینگ صورت، استفاده از روشی نسبتا تهاجمی به نام «بخیه نیمه سطحی» است. در این روش، از كاغذهای چروك پُركن استفاده می‌شود كه به جای استفاده از روش قدیمی، روی خط رویش موها قرار می‌گیرند. او در مورد این عمل این گونه توضیح می‌دهد: بخیه‌ها گره‌هایی دارند که اصولا در بافت فرو می‌روند که در قسمت زیرین صورت، در برش کوچکی که در خط رویش موها ایجاد شده، قرار می‌گیرند و اثر زخم قابل رویت نیست؛ به همین ترتیب بخیه‌ها در سطح زیر پوست صورت قرار می‌گیرند و همان جا ثابت می‌شوند.

دکتر چودهاری همچنین می‌افزاید: پیشرفت دیگری که ایجاد شده در مورد ایمپلنت‌های سیلیکونی جدیدی است که هفته گذشته به هندوستان رسیده است. این ایمپلنت‌های جدید دارای ژل‌های چسبناکی هستند که به مدل‌های قبلی هیچ شباهتی ندارند. در واقع ژل‌های سیلیکونی قدیمی در حال حاضر حالت چسبندگی دارند و این بدین معناست که حتی درصورت شکستن ایمپلنت سینه، نمی‌افتند و در این مورد، سایز ایمپلنت‌ها حین عمل جراحی قابل تنظیم است. شهرنشینان زیبایی پسند هندی، فقط به زیبا بودن بسنده نمی‌کنند، آنها در هر سن و سالی که باشند، دوست دارند به‌طور افسانه‌ای، بی‌نقص به‌نظر برسند. در واقع به‌نظر می‌رسد در جامعه امروز هند، زیبایی بر سلامت حکمفرماست!

منبع: CNN-IBN ه -12ژانویه 2008

ترجمه: ستاره سمائی

*مطالب مرتبط:

عوارض جراحی بینی در زیبایی

درمان جای جوش در جوانان

روش جدید درمان چین و چروك صورت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.