تبیان، دستیار زندگی
دست ها" با شروع زمستان و فصل سرما؛ خشکی ، پوسته پوسته شدن و التهاب دست ها از زیبایی آنها می کاهد ، ضمن این که دراین فصل ناخن ها دیرتر از فصل گرما رشد کرده و شکننده تر می شوند. البته با پرداختن به نکات زیر می توان از خشک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"سرما و خشکی دست ها"

با شروع زمستان و فصل سرما؛ خشکی ، پوسته پوسته شدن و التهاب دست ها از زیبایی آنها می کاهد ، ضمن این که دراین فصل ناخن ها دیرتر از فصل گرما رشد کرده و شکننده تر می شوند. البته با پرداختن به نکات زیر می توان از خشکی پوست دست جلوگیری کرد و زیبایی آن را حفظ نمود. توجه داشته باشید، شستن زیاد دست، باعث خشکی بیشتر آن می شود . سعی کنید دست های خود را کمتر بشویید و اگر مجبور شدید، فقط کف دست را بشویید . چرا که پوست روی دست حساس تر است .

سعی کنید برای خشک کردن دست ، از حوله های نخی استفاده کنید . البته خشک کردن دست فقط در حدی باشد که آب آن گرفته شود و مقداری رطوبت روی آن باقی بماند . در ضمن از شستن دست با آب داغ پرهیز کنید . کرم های مرطوب کننده نیز تاثیر خوبی بر پوست دارند . هنگام شست و شوی ظرف ها حتماً از دستکش استفاده نمایید . همچنین هنگام انجام کاری که با گرد و خاک زیاد همراه است ، استفاده از دستکش های نخی لازم است ، زیرا گرد و خاک یکی از عوامل خشکی پوست محسوب می شود . در روزهای سرد نیز، هنگام خروج ازمنزل از دستکش پشمی استفاده نمایید، چون سرما نیز یکی دیگر از عوامل خشکی پوست دست به شمار می آید .

برای نرمی پوست دست چه باید کرد؟

3/1 فنجان گلیسیرین ، 3/1 فنجان روغن زیتون ، یک قاشق سوپ خوری آبلیمو ویک قاشق سوپ خوری روغن بادام را با یکدیگر مخلوط کرده ، در شیشه ای دربسته نگهداری کنید و هرشب با پنبه به پوست دست خود بمالید. قابل ذکر است که این محلول را نمی توان مدت زیادی  نگهداری کرد. اگر روی دست های شما قرمز، خشک و ملتهب و ترک خورده است، کمی گلیسیرین و به اندازه 3/1گلیسیرین، آب لیمو را در شیشه ای ریخته، تکان دهید و 2 یا 3 با در روز و شب با پنبه روی دست بمالید . پس از مدت کوتاهی از نرمی و لطافت دست های خود حیرت زده خواهید شد.

یکی دیگر از مخلوط هایی که پوست دست ها را نرم و لطیف می سازد، مخلوط گلیسرین ، آب گوجه فرنگی تازه و کمی نمک است. روش دیگر قرار دادن دست ، در آرد جو است . به این ترتیب که دست را در یک کاسه محتوی آرد جو قرار داده ، به آرامی ماساژ دهید. سپس با آب سرد بشویید و کرم بمالید . بعد از چند دقیقه دوباره روی دست ها کرم بمالید . این کار سلول های مرده پوست که ایجاد خشکی کرده اند، را از بین می برد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.