تبیان، دستیار زندگی
افراد زیادی از تنگی نفس و سخت شدن تنفس در حمام رنج می ‌برند، این در حالی است که این افراد در زندگی روزمره خود شکایتی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا در حمام نفس تان می گیرد؟

حمام کردن

افراد زیادی از تنگی نفس و سخت شدن تنفس در حمام رنج می ‌برند، این در حالی است که این افراد در زندگی روزمره خود شکایتی از گرفتگی نفس ندارند اما توجه به این نکته ضروری است که همین یک علامت می‌ تواند در پی بردن به بیماری ‌های ریوی یا عفونی موثر باشد.

دکتر غلامرضا حیدری متخصص ریه و رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: مشکلات تنفسی به خصوص تنگی نفس و خفگی در حمام، اغلب به دو دلیل ایجاد می ‌شوند که یکی از آن ها گازگرفتگی با مونواکسید کربن یا CO است، گازی بی‌ رنگ و بی‌ بو که به دنبال نصب بخاری در حمام در فضای حمام نشت کرده و استشمام آن توسط فرد منجر به مسمومیت، خفگی و بیهوش شدن وی می‌ شود.

وی در ادامه افزود: مساله بعدی که مورد نظر است، ایجاد تنگی نفس در حمام به خاطر وجود بخار آب است. افراد زیادی وجود دارند که به طور معمول مشکل تنفسی ندارند اما با ورود به حمام و تنفس میان بخار آب موجود در فضا، دچار تنگی نفس می ‌شوند که این مساله خود می ‌تواند، هشداری نسبت به وجود بیماری‌ هایی چون بیماری ریوی و عفونی در فرد باشد.

دکتر حیدری در ادامه ضمن بیان این که در افرادی که به طور کلی حجم تنفسی کمی دارند، ممکن است تنگی نفس در حمام پیش آید و این اغلب مشکلی برای فرد به وجود نمی ‌آورد، تاکید کرد: در برخی افراد به دلیل بیماری ‌های عفونی، حجم ریه کم شده، ریه آب آورده یا تجمع مایع اطراف آن صورت گرفته که همین می ‌تواند منجر به کاهش توان تنفسی در حمام یا بخار آب شود که خروج سریع‌ تر از حمام و مراجعه به پزشک و معاینات و گرفتن عکس از ریه به این بیماران توصیه می‌ شود.

اگر می خواهید با پزشکان سایت درباره این بیماری مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

چرا آسم زیاد شده است؟

علایم آسم اوایل صبح و عصرها تشدید می شود

راه های درمان آسم

توصیه های ضد آسم در خانه

علائم بیماری آسم و تشخیص آن

آسم و انواع آن

تنگی نفس

از هر3 کودک، یکی آسم دارد

چرا آسم کودکان، در بزرگسالی دوباره عود می‌کند

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.