تبیان، دستیار زندگی
وزیر بهداشت درباره وضعیت دارویی کشور برای تامین داروی مورد نیاز بیماران آنفلوآنزای خوکی گفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت دارویی کشور در برابر آنفلوانزای خوکی

تامیفلو

وزیر بهداشت درباره وضعیت دارویی کشور برای تامین داروی مورد نیاز بیماران آنفلوآنزای خوکی گفت: ذخیره سازی در مورد داروی آنفلوآنزای نوع A با توجه به توان فرمولاسیون دارو در داخل کشور انجام شده است و برای داروهای جایگزین نیز توان تولید در داخل کشور وجود دارد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد ذخیره سازی انجام شده در مورد داروی آنفلوآنزای نوع A گفت: با توجه به اینکه توانستیم فرمولاسیون داروی آنفلوآنزای نوع A را در داخل کشور انجام دهیم، عملاً هزینه تهیه این دارو برای کشور 60 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: ما در ایران با تامین ماده اولیه داروی آنفلوآنزای نوع A توانستیم ماندگاری ذخیره دارویی کشور را افزایش دهیم.

لنکرانی گفت: پیش از این دارو به شکل کپسول آماده شده ذخیره می شد که کپسول آماده شده طول عمری به میزان دو سال دارد، اما با ذخیره ماده اولیه و این امکان که بتوانیم سریع و در زمان نیاز تولید را به حداکثر برسانیم، می توانیم قدرت ذخیره سازی دارو را به بیش از پنج سال افزایش دهیم.

وی به مهر گفت: این اتفاق رخ داده است و به میزانی که برای کشور مورد نیاز است ذخیره سازی داروی این بیماری انجام شده است. با توجه به اینکه مواردی از مقاومت این دارو در جنوب شرقی آسیا و کانادا گزارش شده است، ما برای داروی جایگزین که به این موضوع کمک کند آمادگی داریم.

وزیر بهداشت افزود: یکی از داروهای جایگزین به نام "آمانتادین" پیش از این در داخل کشور تولید می شد که ما در داخل آن را به اندازه کافی در اختیار داریم. یک داروی دیگر نیز نیاز بود که وارد شود که این کار هم انجام شده است.

*مطالب مرتبط:

سایت اختصاصی آنفلوانزای خوکی

آنفلوآنزای نوع A (خوکی) در ایران

6 اشتباه رایج درباره آنفلوآنزای خوکی

مراقب شیوع آنفلوآنزای خوكی باشید

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.