تبیان، دستیار زندگی
هنگامی كه جلوی آینه می ایستید، پف زیر چشم هایتان نظر شما را به خود جلب می كند، آیا به این فكر كرده اید كه این پف ها چه هستند و برای رفع آنها چه كاری می توانید انجام دهید؟ پف اندكی كه زیر چشم دیده می شود، می تواند بر اثر دل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از پف زیر چشم بیشتر بدانیم


از پف زیر چشم بیشتر بدانیم

هنگامی كه جلوی آینه می ایستید، پف زیر چشم هایتان نظر شما را به خود جلب می كند، آیا به این فكر كرده اید كه این پف ها چه هستند و برای رفع آنها چه كاری می توانید انجام دهید؟

پف اندكی كه زیر چشم دیده می شود، می تواند بر اثر دلایل زیر باشد:

1 - عوامل ارثی، اگر در میان بستگان شما كسی پف چشم دارد، این می تواند نشانه انتقال موروثی این امر به شما باشد.

2 - جمع شدن مایعات در زیر چشم

3 - آب و هوا

4 - تغییرات هورمونی

5 – حساسیت؛ بخصوص اگر پف زیر چشم هایتان با قرمزی و خارش همراه است.

6 - مهمتر آن كه ممكن است وجود پف در ناحیه چشم ها از علایم یك بیماری مانند

بیماری كلیوی  یا تیروئید باشد. پس برای اطمینان بیشتر بهتر است با پزشك مشورت كنید.

توجه داشته باشید با آن كه در بازار كرم های مخصوصی برای رفع پف چشم وجود دارد، اما همه آنها نمی توانند مفید باشند. بلكه بعضی بالعكس می توانند با جمع شدن چربی پف ها را بیشتر كرده و یا با ایجاد حساسیت، باعث سوزش و قرمزی پوست آن ناحیه شوند

برای رفع پف زیر چشم چه كاری می توانیم انجام دهیم؟

اگرچه داروهایی به رفع آن اختصاص داده شده اند، اما كارهایی نیز وجود دارد كه با انجام آنها می توان به طور طبیعی مانع از شكل گیری پف در زیر چشم ها شد.

این كارها عبارت اند از:

1 - شب ها هنگام خواب ، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. به این منظور می توانید بالش بلندی زیر سر بگذارید. این کار باعث می شود هنگامی که خواب هستید مایعات در ناحیه زیر چشم انباشته نشوند ؛و می تواند كمك قابل توجهی به رفع پف چشم آن دسته از افرادی کند كه به خاطر جمع شدن مایعات با این پدیده روبرو هستند.

2 - كمپرس آب سرد نیز می تواند مؤثر باشد. برای این كار یك كیسه آب یخ یا چند قالب یخ را كه داخل پلاستیك گذاشته اید برای چند دقیقه زیر چشمانتان قرار دهید.

3 - گذاشتن خیار ورقه شده بر رو و زیر چشم نیز نقش در خور توجهی برای رفع پف چشم دارد.

خوب است به این نكته توجه داشته باشید با آن كه در بازار كرم های مخصوصی برای رفع پف چشم وجود دارد، اما همه آنها نمی توانند مفید باشند. بلكه بعضی بالعكس می توانند با جمع شدن چربی پف ها را بیشتر كنند یا با ایجاد حساسیت، باعث سوزش و قرمزی پوست آن ناحیه شوند.بنابراین پیش از به كار بردن هر چیزی حتی اگر آن را به قیمت گزافی خریده باشید، خوب دقت كنید و پس از مشورت با یك متخصص اقدام به مصرف آن نمایید.

هموطن سلام

مراقب چشمان خود باشید

در انتخاب عینك دقت كنید ، زیرا ...

چرا رنگ دو چشم بعضی از افراد با هم متفاوت است؟

آیا چشم های شما نفس می کشند؟!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.