تبیان، دستیار زندگی
گروهی از دانشمندان معتقدند كه وظیفه اصلی آپاندیس را كه ظاهرا زایده‌ای پردردسر و بی‌مصرف است، كشف كرده‌اند. آنها می‌گویند آپاندیس برای روده، میكروب‌های خوب تولید و از آنها محافظت می‌كند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آپاندیس برای بدن مفید است

محل آپاندیس در بدن

گروهی از دانشمندان معتقدند كه وظیفه اصلی آپاندیس را كه ظاهرا زایده‌ای پردردسر و بی‌مصرف است، كشف كرده‌اند. آنها می‌گویند آپاندیس برای روده، میكروب‌های خوب تولید و از آنها محافظت می‌كند.

ده ها سال مردم، آپاندیس را عضوی زائد و زیادی تلقی كرده‌اند. پزشكان تصور می‌كردند كه آپاندیس هیچ فایده‌ای ندارد و جراحان مرتب آنها را درمی‌آوردند و مردم هم بدون آپاندیس مشكلی نداشتند.

برداشتن آپاندیس

آپاندیس زمانی كه عفونی و ملتهب می‌شود(آپاندیسیت)، می‌تواند باعث مرگ انسان شود. در این مواقع آپاندیس به سرعت ملتهب می‌شود و اگر به موقع بیرون آورده نشود، برخی افراد را می‌كشد(تصویر بالا برداشتن آپاندیس را نشان می دهد).

طبق اعلام "مراكز كنترل و پیشگیری از بیماری"، دو سال پیش، ‪ 321هزار نفر در آمریكا به دلیل آپاندیسیت در بیمارستان بستری شدند.

طبق این مطالعه كه در مجله "زیست شناسی نظری" منتشر شده است، به نظر می‌رسد كه عملكرد آپاندیس با میزان زیاد باكتری‌هایی كه در دستگاه هاضمه انسان قرار دارند، ارتباط داشته باشد.

در بدن، تعداد باكتری‌ها از تعداد سلول‌های انسانی بیشتر است. بیشتر باكتری‌ها خوب هستند و به هضم غذا كمك می‌كنند.

اما برخی اوقات باكتری‌های روده‌ می‌میرند یا از آن خارج می‌شوند.

بیماری‌هایی مانند وبا روده را از وجود باكتری‌های مفید پاك می‌سازد. در این مورد كار آپاندیس به راه انداختن دوباره دستگاه گوارش است.

"بیل پاركر" پروفسور جراحی دانشگاه دوك كه در نوشتن این مطالعه همكاری داشت، گفت، آپاندیس مانند "یك خانه امن و خوب برای باكتری ها" عمل می‌كند.

وی گفت، توجه به محلی كه آپاندیس در آن واقع شده است، از این نظریه حمایت می‌كند.

آپاندیس به شكل یك كوچه بن بست می‌باشد.

همچنین این زایده كرمی شكل، مانند یك كارخانه تولید باكتری است كه میكروب‌های خوب را پرورش می‌دهد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.